PDA

Vis full versjon : Ikke strøm til bensinpumper og lambda - 240 -89



Hakonmb
05/05/13, 22:26
Har kjøpt meg en -89 240 her var bensinpumpa koblet opp med egen bryter som måtte slåes på før man starter. Her var bare den ene pumpa koblet på, den som er under bilen. Da jeg begynte å sjekke grunnen til denne bryteren fant jeg ut at det ikke var noe strøm på sikringen der hvor begge pumpene og lambdaen er koblet på. (#4) nå har jeg funnet ut at alt er greit helt fra releet (det hvite oppunder på høyre side) og til pumpa. Releet er også i orden. Kjøpte selvsagt et nytt et før jeg fant det ut ;) så nå lurer jeg på om noen der ute har noen ide om hvor feilen kan ligge. Ledningen som styrer den delen av releet går videre til kontrollenheten på høyre side. Takknemlig for alle svar :)

boris2k
06/05/13, 07:05
Ser det er din første melding her på forumet, så velkommen :)

Men denne posten kom veil i feil underforum vel ??
Vi har et spesifikt underforum for 100 og 200 serien her: http://forum.vccn.no/forumdisplay.php?12-100-200-serien

Kjetil Krømcke
06/05/13, 10:15
Flyttet

spitfire74
06/05/13, 17:59
Nå vet ikke jeg om detta er likt på din og min, eller samme feilen for den del, men når funksjonen til releet forsvant på min '90 modell her for ikke så lenge siden, var feilen lokalisert til en hengesikring ved batteriet. Sikringen var i mitt tilfelle rett og slett oksydert i stykker.

Sjekk her: http://bit.ly/10egr8v

Hakonmb
09/05/13, 15:09
den sikringen du snakker om har jeg sett på min også, men den går vel på strømtilførselen siden den går rett fra batteriet? har "tjuvkobla" den utenom releet og da virker det, så da har jeg funnet ut at det må være styrestrømmen det er noe galt med. har egentlig "friskmeldt" ledningen helt fram til kontrollenheten. hvor bør jeg fortsette feilsøkingen nå? kommer styrestrømmen fra dynamoen eller et annet sted? vet noen forresten om bensinpumpa skal gå når jeg slår på tenninga eller bare når jeg starter den og når den går?

Jan turbo
09/05/13, 16:41
Når du slår på tenninga så skal pumpene gå i 3-4 sek ca,det kalles priming. Så starter de igjen etter at bilen har startet opp.

Hakonmb
12/05/13, 14:40
takk for svar :) men jeg aner egentlig ikke hvor jeg skal fortsette å feilsøke nå. får bare prøve meg frem litt, men om noen har noen gode tips så hadde det vært fint:)
takk!