PDA

Vis full versjon : Merkelig oppførsel på tankmåler i V70



Svirre
04/05/13, 21:11
Tankmåleren i bilen er ikke 100%. Den viser litt av det den vil, men stort sett så virker den fra 50l -> tom tank. Av om til kan nåla dette helt ned på 0 (dette gjør den spesielt hvis jeg har halv tank eller mindre). Den viser heller ikke full tank, men den holder seg på 55l til tanken fysisk har 55l igjen. Da blir nåla med nedover. Når nåla detter, så lyser ikke varsellampa for reservetanken før den er under 10l igjen (litt sånn til og fra). Det virker som om de er uanhengig av hverandre.

Har ikke feilsøkt direkte på dette, men har en vag liten anelse av at det kan være selve måleren i instrumenthuset. Det som gjør meg usikker er at jeg har hatt opp bagasjeplata i forbindelse med bytte av dempere bak, og da ligger ledningene til tankarmaturet åpent. Har fikla litt med de, men ikke koblet fra eller noe slikt. Det som har skjedd etter det er at tankmåleren har blitt veldig stabil etter dette, men ovenforstående feil er der enda.

Har koblet til Volvo's diagnoseapparat på OBDI og fått opp feilkode i instrumentpanelet: Feil signal, for lavt.

Noen idéer?

brynna
05/05/13, 06:01
Tok ut instrument på min gamle 850 og lodda over koblingspunkta. Hos meg var feil der. Måler ble ok igjen

Svirre
05/05/13, 08:08
Tok ut instrument på min gamle 850 og lodda over koblingspunkta. Hos meg var feil der. Måler ble ok igjen

Da skal jeg prøve det i første omgang :)