PDA

Vis full versjon : Motorolje til XC70 D5 (2008)



crossco70-08
04/05/13, 18:17
Hei,

Skal kjøpe olje til min XC70 D5 (2008). Var to steder i dag - og de hadde IKKE den type jeg skal ha - 0w-30.

Vurderer Biltema sin - er den OK? Eller bør jeg kjøpe annet merke?

Noen som har anbefalinger? Eventuelle kjøpssteder? Kjøper gjerne på nettet....

Eirik R
04/05/13, 22:25
Er spesielle egenskaper til den oljen bilen skal ha, bl.a a5/b5. Er ikke mange oljer som tilfredstiller disse kravene. Sjøl har jeg brukt Statoil Lazerway 0-30 V, en olje dem har laget spesielt for Volvo med lang bytte intervall.

FreddieAwD
04/05/13, 22:49
Fornøyd med den oljen ?
Volvo D5 motoren er vell Castrol recomended,hvis jeg ikke husker feil...
Er ikke mange verksted som liker at man kommer som kunde for å ta service med egen olje under armen..
Skal selv ha 90k service straks,hadde fått pris på ca 3990 eller noe, det var med castrol olje..

Eirik R
04/05/13, 23:02
Fornøyd med den oljen ?
Volvo D5 motoren er vell Castrol recomended,hvis jeg ikke husker feil...
Er ikke mange verksted som liker at man kommer som kunde for å ta service med egen olje under armen..
Skal selv ha 90k service straks,hadde fått pris på ca 3990 eller noe, det var med castrol olje..

Vet ikke hva man skal si om å være fornøyd, så lenge motoren går så er man vel det...
Grunnen til at jeg har kjøpt denne oljen er at jeg tar olje servicene selv, og da med 20.000 intervaller og ikke 30 som står i boka. Videre kjøper arbeidsplassen min inn en god del oljer fra Statoil og når jeg så at dem hadde "min" olje på lista fikk jeg lurt inn en bestilling av en kartong til meg. Men klart at Volvo ikke liker dette, men jag importerte bilen min selv og har ingen garatier eller reklamasjonsrett og bestemmer dermed selv over min bil.....

C.Erstad
05/05/13, 00:10
Vet ikke hva man skal si om å være fornøyd, så lenge motoren går så er man vel det...
Grunnen til at jeg har kjøpt denne oljen er at jeg tar olje servicene selv, og da med 20.000 intervaller og ikke 30 som står i boka. Videre kjøper arbeidsplassen min inn en god del oljer fra Statoil og når jeg så at dem hadde "min" olje på lista fikk jeg lurt inn en bestilling av en kartong til meg. Men klart at Volvo ikke liker dette, men jag importerte bilen min selv og har ingen garatier eller reklamasjonsrett og bestemmer dermed selv over min bil.....

Er lurt med tanke på motor og drivlingeforsikring å kjøre på riktig olje!
Kjøp det som de annbefaler hvis du ikke skal kjøre heavymultiracewaycross....

Da kjøper du castrol enkelt å greit.
Det er en grunn til at de ANBEFALER den.

Hvis ikke hadde det stått på lokket: Her kan du tømme på hvilken olje du vil.

Eirik R
05/05/13, 00:17
Er lurt med tanke på motor og drivlingeforsikring å kjøre på riktig olje!
Kjøp det som de annbefaler hvis du ikke skal kjøre heavymultiracewaycross....

Da kjøper du castrol enkelt å greit.
Det er en grunn til at de ANBEFALER den.

Hvis ikke hadde det stått på lokket: Her kan du tømme på hvilken olje du vil.


Selvfølgelig brukes olje som tilfredstller kravene, ingen ting annet er aktuelt. Men det finnes faktisk oljer annet enn Castrol som tilfredstiller kravene. Statoil har faktisk tatt fram en egen olje som bare gjelder Volvo's long life.