PDA

Vis full versjon : 90 mod. 740. Får bare bremselys i midten og ytterst i lampene. Er de innerste pærene til tåkelys bak??

Feiltenning
04/05/13, 16:09
Nå skjønner jeg ingenting her. Jeg har bare bremselys i bakruta og ytterst til høyre. Ingen av de andre pærene vil lyse når jeg bremser.

Har bypasset bryter for å forsikre meg, men det hjalp ikke. Har prøvd 3 forskjellige "pærevarslerelè"-er uten hell. Har ohmet rundt i den plata pærene sitter i, men det viser seg at det kommer ikke strøm på kontakten til noen andre bremselys enn det helt til høyre.

Alle andre lys fungerer 100%. Det er bare bremselysene som kødder....

Hvor skal jeg måle? Er det en jordingsfeil en plass?

The Bear
04/05/13, 18:56
Kan det være at printplata til baklysa er kaputt?

Feiltenning
04/05/13, 19:42
Venstre printplate hadde godt av en lodderunde ja.

Nå står jeg med følgende:
Lys ytterst til venstre.
Lys ytterst til høyre.
Lys i midten.

Jeg klarer ikke å måle strømgjennomgang på de innerste pærene (måler i kontakten). Hvor kommer disse ledningene fra? Det er en brun og en grå som jeg tror det burde komme strøm på, så jordes begge pærene gjennom en stor svart ledning i midten.

Legger ut bilder av kontaktene straks. Skal bare kjøre de gjennom paint en snartur

Feiltenning
04/05/13, 19:50
http://www.raceinfo.no/temp/tn_Venstre%20kontakt.jpg

Dette er kontakten på venstre side. Det er samme situasjon på høyre side, men der er det bare en brun ledning (ingen grå).
Hvor kommer den grå og den brune ledningen fra? Sliter med å få vadis opp å gå her, så trenger sårt hjelp :p

Feiltenning
07/05/13, 13:07
Etter mye googling og saumfaring av el-skjema kan jeg bare konkludere med at de innerste pærene er til tåkelys bak. Jeg har ingen bryter for tåkelys bak, så jeg må nesten bare høre om noen kan bekrefte teorien min :p