PDA

Vis full versjon : Bytte bremseskiver V70, bolter til bøyle



Passoa
04/05/13, 14:26
Skal bytte bremseskiver/klosser på min V70 2005. Men i Haynes-boka står det at man må bytte boltene til bøyla som sitter over skiva. Trenger man virkelig det? Har ikke gått til innkjøp av nye bolter, og skulle gjerne gjort dette i helga.

jan.eide
04/05/13, 14:32
Skal bytte bremseskiver/klosser på min V70 2005. Men i Haynes-boka står det at man må bytte boltene til bøyla som sitter over skiva. Trenger man virkelig det? Har ikke gått til innkjøp av nye bolter, og skulle gjerne gjort dette i helga.

Jeg har aldri byttet de boltene, og det har aldri fått konsekvenser for meg heller :-)

HansM
04/05/13, 16:34
I følge volvo skal det byttes bolter.

Følger med bolter i eksene til orignal skivene.

Dan Bay-Johansen
04/05/13, 16:38
Ikke umulig at det er strekkbolter, noe som man ofte kommer over på nyere biler. Evt så er det fordi de skal settes med gjengelåsing. Kjøper du nye er det sannsynlig at det er lagt på et blått stoff på gjengene.

Anyhu, har bytta endel bremser oppigjennom og sålenge boltene ikke kommer sammen med skivene f.eks har jeg aldri brydd meg med å bestille disse utenom. Har heller aldri hørt at disse har løsnet :-) De er som regel ganske grove så dra dem godt til!


EDIT : Det heter forresten bremseklave på fagspråket ;)

Ola Hagen
04/05/13, 20:52
de boltene sitt jo jævli hardt ellers, har aldri bytta de jeg i allefall.