PDA

Vis full versjon : Kode 039 i dashbordet - noe som kjenner til denne?



Rabagast
04/05/13, 13:54
Jeg har over noe tid hatt litt styr med at min 03-mod D5 XC70 går i nødmodus når motoren er kald. Volvo har hatt bilen inne to ganger, med to forskjellige svar:

1. Prøv å kjør, men vi tror du må bytte turboen. 20.000,-
2. Koksing i turboen, bare kjør litt hardt på girene så løser det seg.

Den gir seg ikke, og nå har den altså begynt å vise 039 i displayet, før den går tilbake til den originale meldingen om at motorservice erfordras. Er det noen som vet hva 039 betyr? Jeg finner ikke noe spennende på nett, annet enn at man bør levere bilen inn for avlesning, fordi 039 ikke er en "gyldig feilkode".

FolloAuto
04/05/13, 16:44
Manuell eller automat?

aarnes
04/05/13, 19:03
jeg er veldig sikker på at "039" er relatert til no helt annet enn det du beskriver.
DIM viser aldri feilkoder på den måten, det høres ut som du har DIM-feil ref. denne tråden: http://forum.vccn.no/showthread.php?14177-Volvo-01-og-nyere-med-DIM-feil

Uansett, det å lese ut feilkoder er jo alltid det første man gjør, men jeg antar at volvo har gjort det.

Rabagast
05/05/13, 09:45
Automat.

Som nevnt har volvo lest ut feilkoder to ganger, og vist til trykkfeil. Første gangen sa de at turboen måtte byttes neste gang jeg kom inn, andre gangen sa de at det bare var å kjøre litt hardt på varm bil, og få opp turtallet.

Hmm, jeg får kontakte han, har nok flere av de symptomene der ja. Det påvirker uansett ikke at bilen går i nødmodus.

Revolved
05/05/13, 12:48
Kan ikke være MAP-sensor da?