PDA

Vis full versjon : VCCN Månedstreff Oslo/Akershus hvor og når ???



aarnes
03/05/13, 16:05
I fjor hadde vi månedstreff på Tyrigrava.
i år har vi treff hvor?

Gidder ikke å reise til Sandefjord en gang i mnd for å hilse på folk fra forumet.

Vi må da klare å få til noe lignende iår? eller er interessen for det borte?

aarnes
27/05/13, 11:21
Jeg er overveldet over responsen her :confused:

Daniel V
27/05/13, 13:56
Interessen er ikke helt borte, men oppmøtet i fjor var elendig. Vi var vel stort sett de 5 samme hver gang, med noen få fra forskjellige steder innimellom :) Men bare å komme med forslag det, så får vi til noe :)

jollemkay
05/06/13, 19:33
Flytter til Oslo i August! Hadde vært morro å kommet inn i volvomiljøet! Jeg møter opp der jeg har mulighet ;)

Daniel V
05/06/13, 21:09
Bare for noen å komme med forslag til sted og tid, så ordner vi alltid noe :)

TH-TUNING
09/06/13, 03:55
Funker jo fjell og fortsatt møtes på grava da :)

Daniel V
14/06/13, 14:51
Nja, oppmøtet der har vært dårlig de 2 årene vi har hatt treff der. Men om det skal bli noe, må noen ta noe initiativ. Nytter ikke sitte her å forvente at noen skal lage til noe for en. :) Her må en ta initiativ å mekke det selv :)

aarnes
26/06/13, 21:51
Jeg kan ta intiativ, men trenger noen flere med på laget!

Daniel V
26/06/13, 21:53
Jeg kan være med deg jeg, så lenge noen som har tid kan ta "hovedintiativet/ansvaret" :)

Flodhest
28/08/13, 08:48
Si fra her om noen lager et da, men er vel best å høre om mange vil være med først, så det ikke bare er 4-5 biler.. Sist jeg var på Tyrigrava med TH-Tuning var det 5 biler mener jeg.. en mærsje..

Daniel V
28/08/13, 12:05
Tyrigrava var bra i starten, før det plutselig ebbet noe voldsomt ut.

Det er jo litt synd at folk ikke gidder å møte opp, men samtidig klager over at det er for få treff..

Flodhest
29/08/13, 11:28
Har bare vært der en gang jeg, med VCCN, har ikke visst om noe så :P . Men kjipt at det dabber av, blir mindre sosialt også..

Thomas242
02/09/13, 12:33
Hva med en samling i Oslo isteden? Tryigrava ligger jo midt i ingenting og statens uvesen lurer alt for ofte i buskene. Hva med en samling før snøen faller?

henrik940
02/09/13, 12:45
Blir sikkert flere som møter hvis treffa er mere skjeldent :p

Thomas242
02/09/13, 13:11
Blir sikkert flere som møter hvis treffa er mere skjeldent :p

Ja og tar vi det i oslo istedenfor i en utkant så kommer også kanskje flere. Jeg tar gjerne med øsa hvis det blir samling i oslo før vinteren. Hva med Fornebu, Ikea furuseth eller en eller annen stor bensinstasjon? Får nok stå ifred så lenge ingen begynner å børne...

Daniel V
02/09/13, 13:58
Grunnen til at vi tok Tyrigrava var for at folk fra Østfold også skulle få annledning til å være med.

Tyrigrava ligger jo ikke langt ut i ingenmannsland, det ligger jo bare sånn til at det er lettere for de fra øst :)

Jeg har vært fast på Tyrigrava en gang i uken siden jeg var 15 år. Jeg har omtrent aldri sett Statens Vegvesen der. Politiet kan titte innom en gang i ny og ne, men de er sjeldent der for å lage krøll, men bidra forebyggende. :)

gaupe
02/09/13, 15:30
IKEA er jo populært for Volvofolk ute i verda å møtast, men er ikkje det opent på Ikea kvar einaste dag då?

Thomas242
02/09/13, 19:17
IKEA er jo populært for Volvofolk ute i verda å møtast, men er ikkje det opent på Ikea kvar einaste dag då?

Åpent til 11 på kvelden. Stenger plassen med bom når senteret stenger. God plass på furuseth. Hva med sjøflyhavna på Fornebu?

Mawi
02/09/13, 19:45
hva med varemessa på Lillestrøm? stenger vel ikke parkeringen der?

Daniel V
03/09/13, 17:46
Det må uansett avklares med grunneier, sånn at det ikke blir noe bråk rundt arrangementet. Det gagner klubben utrolig negativt hvis vi bare tar oss tilrette et sted.

Mawi
03/09/13, 19:17
Sant sant, Veit det har vært mye bil arrangementer der før som ikke har vært noe problemer med. Er det fortsatt folk på Tyrigrava eller er det lagt ned?

henrik940
03/09/13, 19:23
Hvis folk parkerer på oppstilt plass så er det jo ikke ulovelig :)

Flodhest
05/09/13, 09:34
Eller en parkeringsplass ved Tusenfryd, nedsia, trur ikke dem stenger med bom nede.. Da er det jo ganske sentralt, rett utafor Oslo. Og ikke langt unna Østfold?
For dem som vil ha det mer sentralt enn Tyrigrava, om det blir mer folk av den grunn da.

SkjenneM
05/09/13, 11:37
Parkeringen opp mot tryvann er vel ok å bruke? Der finnes det verken politi eller vegvesen. .. og plenty av plass :)

Daniel V
05/09/13, 15:58
Sant sant, Veit det har vært mye bil arrangementer der før som ikke har vært noe problemer med. Er det fortsatt folk på Tyrigrava eller er det lagt ned?

Tyrigrava har servering tir og ons :)

Mawi
05/09/13, 19:53
Tyrigrava har servering tir og ons :)
Oja, da er jo det en ganske grei plass. :)

Daniel V
05/09/13, 20:29
Oja, da er jo det en ganske grei plass. :)

Eneste er at tradisjonelt sett er det Amcar treff der på tir, og MC ons. Det ser det ut til at de vil fortsette med.

Flodhest
06/09/13, 07:21
Men det er jo ikke noe problem å ta det en annen dag da. Er 5 andre dager å velge i. Om man er så gira på servering så ring peppes da..

Daniel V
06/09/13, 09:27
Hehe, lett å si, men erfaringsmessig etter to år med treff der, så kommer det vesentlig færre de dagene det ikke er servering. Det var mye større oppmøte de torsdagene det var servering, enn de torsdagene det ikke var det.

Flodhest
06/09/13, 10:16
Ja det er forståelig, men de dagene det er servering er det jo andre som er der sier du jo, da kan jo ikke vi være der v:P

Daniel V
06/09/13, 10:38
Ja det er forståelig, men de dagene det er servering er det jo andre som er der sier du jo, da kan jo ikke vi være der v:P

Vi kan, for Tyrigrava er jo ikke et reservert sted. Men jeg tror vi bryter en uskreven regel hvis vi tar oss tilrette da :p

Flodhest
06/09/13, 10:49
Haha, ja lurer på det! Trur det ender med at det er noen volvo'r som må fløtte seg da gitt.

Per Turbo
10/12/13, 19:37
Blåser liv i denne for neste sesong...

I VAG klubben har man jo treff hver mandag på McDonalds på Lørenskog. Der er det godt med plasser og lov å stå. Hva med feks hver første onsdag i mnd der, evt. McDonalds Berger ved Sharif hvor det også er godt med plass. :)

Marius
10/12/13, 20:04
Blåser liv i denne for neste sesong...

I VAG klubben har man jo treff hver mandag på McDonalds på Lørenskog. Der er det godt med plasser og lov å stå. Hva med feks hver første onsdag i mnd der, evt. McDonalds Berger ved Sharif hvor det også er godt med plass. :)

dette er jo kjempebra for de som har en bil å vise frem..... :p

Per Turbo
10/12/13, 20:21
Ja? Hvorfor har du vært på så få treff? :p

Daniel V
10/12/13, 20:52
Kan sikkert få til noe sånt ja. :) Du må gjerne spre det du som kjenner folk både høyt og lavt og opp og ned. :p

Marius
10/12/13, 21:12
Ja? Hvorfor har du vært på så få treff? :p

:p:o:mad:

aarnes
10/12/13, 21:56
Jeg er med!

PVT
11/12/13, 00:35
her kommer per og begynner å sveive igang. lager mye oppstyr her om dagen du :P
i like it!

Per Turbo
11/12/13, 10:38
Kan la være jeg... Eller ikke :p

hovree
11/12/13, 15:27
bra Per stå på, du har vært savnet

E.Winjum
12/12/13, 18:18
Tyrigrava var og er uaktuelt for meg da det blir altfor langt å kjøre.. Om det blir noe i området Per har nevnt her, så er jeg lett med! :) Hadde vært gromt om det vart månedlige treff her i området også :)

Daniel V
14/12/13, 12:38
Langt til Tyrigrava en gang i måneden? :p Nå fårru ta'ræ sammen! Vi andre kjører jo like langt for å holde treffene på Gardermoen :p Kommer jo folk fra Halden, Tønsberg, Sandefjord, Horten osv til Tyrigrava på våre treff :p Da er ikke de de 50 minuttene du må kjøre langt :p

Men jeg ser at det er å foretrekke å ha det litt nærmere :p

aarnes
05/01/14, 20:43
Sånn som været er nå om dagen kan vi dra igang første treff i Februar :-D

Men, hva om vi blir enig om en plass, så stifter vi en dato?
Oslo og Akershus dekker et ganske stort areal og det er vanskelig å finne et sted som er nøyaktig i midten... alternativet er jo å finne to plasser, hvor vi har treff annenhver gang? et i Akershus og et i Oslo. ser isåfall for meg Akershus Nord (for Oslo) og Oslo sentrum´ish/sør? da vil vi ihvertfall dekke Eidsvoll i nord og Drammen i sør, for de som gidder (og det burde jo ekte entusiaster gjøre)

Laloba
20/01/14, 10:54
Kommer jeg når jeg er i Nittedal med kjerra:-))

mrstfu
20/01/14, 11:26
Hadde vært stilig med å få igang treff igjen... både Berger og Skårer er gode utgangspunkt, med såpass kort avstand til E6 skal de fleste klare å finne frem.

Jeg er med, om det skulle skje noe.

Daniel V
20/01/14, 12:09
Det burde du Ray, har ikke sett deg på treff siden juni 2011 :p

mrstfu
20/01/14, 12:13
Det burde du Ray, har ikke sett deg på treff siden juni 2011 :p

Det er fordi jeg har på meg kamuflasje. Jeg har nemlig sett deg.

Seriøst dog, hadde vært fett å fått igang noe. Jeg kan godt ringe litt rundt og høre jeg, men i motsetning til forrige gang jeg prøvde på noe sånt noe, vil jeg gjerne ha avklart om jeg kan henvende meg på vegne av klubben denne gangen. Å bli enige om hvor ofte vi vil ha treff, når på døgnet vi vil ha det, hvor mange jeg eventuelt kan fortelle antas å komme og hva vi eventuelt er villige til å innrette oss etter er og ting vi burde ha avklart. Er dette i boks, kan jeg stå for telefoneringen jeg. Ringer på firmatelefonen og skatter fast sum, så det er ingen kostnad, liksom:D

Daniel V
22/01/14, 22:53
Det er fordi jeg har på meg kamuflasje. Jeg har nemlig sett deg.

Seriøst dog, hadde vært fett å fått igang noe. Jeg kan godt ringe litt rundt og høre jeg, men i motsetning til forrige gang jeg prøvde på noe sånt noe, vil jeg gjerne ha avklart om jeg kan henvende meg på vegne av klubben denne gangen. Å bli enige om hvor ofte vi vil ha treff, når på døgnet vi vil ha det, hvor mange jeg eventuelt kan fortelle antas å komme og hva vi eventuelt er villige til å innrette oss etter er og ting vi burde ha avklart. Er dette i boks, kan jeg stå for telefoneringen jeg. Ringer på firmatelefonen og skatter fast sum, så det er ingen kostnad, liksom:D

Det er bare å kjøre på det. Finn et passende sted. :) Du kan godt henvende deg på vegne av klubben. Gjør ikke noe å ta det i Lørenskog/Lillestrøm området. Er jo en fordel om det er noen form for servering i nærheten da, for mange kommer nok rett fra jobb osv. På Tyrigrava var det jo mange som spiste sammen til tider, og det var jo veldig hyggelig.

mrstfu
22/01/14, 23:48
Jeg veit ikke om du er klar over stasen jeg stelte i stand forrige gang jeg prøvde meg på dette, da uten tillatelse? Ikke videre godt mottatt fra Per Turbos hold, noe jeg i etterkanr har full forståelse for. Så, for å være helt sikre:

Jeg har tillatelse til å henvende meg på vegne av Volvo Car Club Norway?

Mange dukket det opp på det meste på Grava, 20-30 stykker?
Regner med det i samme pusten lønner seg å nevne at vi (VCCN utad altså) ikke støtter burning og herjing, og vil være samarbeidsvillige om det skulle forekomme.

Servering er en fordel, skal se hva jeg finner på. Er en del fine plasser nedi byen.... en plass er jeg nesten bombesikker på at vi kunne fått låne, parkeringsplassen til Solar i Grenseveien. Litt tilbaketrekt og usjenert, sees ikke fra veien og slikt. Kiwi rett over gata, men ingwn servering der, så da måtte vi i tilfelle tatt med grillen. Plass til 30-40 biler, om man bruker huet.

Per Turbo
23/01/14, 00:57
Var helt greit at du gjorde det sist, men det som jeg påpekte da var at det er best å spørre ledelsen i klubben om tillatelse til å representere :)
Ikke verre enn det :)

mrstfu
23/01/14, 08:30
Var helt greit at du gjorde det sist, men det som jeg påpekte da var at det er best å spørre ledelsen i klubben om tillatelse til å representere :)
Ikke verre enn det :)

Det var der jeg gikk litt kjapt frem. I starten sa jeg at jeg snakket på vegne av en klubb for Volvoeiere, fikk meg selv til å fremstå litt i overkant seriøs og respektabel, for å gi inntrykk av at vi var en veloppdragen klubb og alt slikt. Men etter å ha snakket med ca tjue forskjellige for å finne frem til en med autoritet til å gi oss tillatelse til å stå på Åråsen, gikk jeg lei og sa VCCN.

Mye greiere å ha tillatelse fra starten av, og som sagt forstår jeg hvorfor du blei litt pissed.... hadde blitt det selv:-)

Men skal vi prøve oss på Solar der? Kan alltids hende vi kan få noen leverandører til å dukke opp og, og da blir det nesten garantert wienerpølser.

Per Turbo
23/01/14, 10:22
Men vi gnåler ikke på det nå, nå er det andre som bestemmer og nå har du GO så klem til :)

Mitt forslag er McDonalds Berger ved Sharif.
God plass
Vaskemuligheter på Statoil
Servering fra Mc'ern eller Statoil
Sentralt for den største medlemsmassen, som tidligere var på Romerike ihvertfall.
Lett tilgjengelig med E6 som tilfartsåre og "alle" vet hvor det er

Takk for oppmerksomheten :)

mrstfu
23/01/14, 10:27
Kan se om jeg kan få de på tråden. Prøve å kjøre på torsdag som vanlig, rundt sekstida?

gaupe
23/01/14, 10:36
Men vi gnåler ikke på det nå, nå er det andre som bestemmer og nå har du GO så klem til :)

Mitt forslag er McDonalds Berger ved Sharif.
God plass
Vaskemuligheter på Statoil
Servering fra Mc'ern eller Statoil
Sentralt for den største medlemsmassen, som tidligere var på Romerike ihvertfall.
Lett tilgjengelig med E6 som tilfartsåre og "alle" vet hvor det er

Takk for oppmerksomheten :)

Berger synest eg høyrest ut som eit fint alternativ, det er enkelt å finne fram til for folk frå begge kantar, det er (svært) lett servering der frå McDonalds og god plass.

mrstfu
29/01/14, 10:35
Alright, starter snart på en liten telefonrunde her. Plassen ved McDonalds tilhører McDonalds? Lenge sida jeg har vært oppå der, og klok av skade prøver jeg å ringe noenlunde rett på første forsøk.

Utrolig hvor mange ledd det er inne i bildet når man starter hos Bilia for å finne forvalter av P-plassen bak der med autoritet til å kunne la oss stå der.

Per Turbo
29/01/14, 12:46
På Berger trenger vi ikke ta noe kontakt, der kommer vi som kunder :)

mrstfu
29/01/14, 13:14
På Berger trenger vi ikke ta noe kontakt, der kommer vi som kunder :)

Joda, jeg ser den, men det er vel kanskje greit å avklare at det kommer 20 stykker og blir stående en stund? Klarer ikke helt se for meg hvor stor sen plassen er, men om vi hver kjøper en McFlurry og blir stående tre timer, blir det jo litt mer parkeringsplass per brukte krone enn gjennomsnittskunden.

Per Turbo
29/01/14, 16:15
Det er plass til ca 100 biler der, og det er etter stengetid for Euromaster.

Har ikke vært noe problem med VAG gjengen men du må gjerne ringe og avklare, skader ikke det :)

mrstfu
29/01/14, 16:53
Da foreslår jeg at vi bare setter en dato og møter opp. Om det ikke har vært nødvendig før, ser jeg ikke behovet nå heller.

Kanskje en villig admin kan opprette en event? Så fort som mulig, for min del...gjerne i april.

Per Turbo
29/01/14, 17:00
Påsken er midt i april så rett før eller rett etter er jo en grei start?

mrstfu
29/01/14, 17:05
Alright, ser skjærtorsdag er den 17april, vi bør vel kanskje si at vi holder oss unna påskeuka, mtp alle som kanskje har familieevents og slikt. Onsdag 16april? Så kan vi ja fast hver tredje onsdag i måneden?

Per Turbo
29/01/14, 17:26
Kjør på for min del.

Vet ikke hvem i hurven her som tar sjefsavgjørelsen, men bare å få satt en tråd og så får en Mod ta å og klistre den :)

andre
03/02/14, 15:10
Har det blitt fastslått en bestemt dato enda?

mrstfu
03/02/14, 15:26
Har det blitt fastslått en bestemt dato enda?

Nope. Kan lage en tråd etterpå, foreslå en dato, og se hva folk sier. Stemmer for den 16nde april, med oppfølging hver tredje onsdag i måneden.

Per Turbo
03/02/14, 21:22
Ikke noe å lure på, bare sett den datoen og sted så får alle forholde seg til det.

Alle kan ikke hver gang uansett :)

GLTOslo
03/02/14, 22:12
Ikke noe å lure på, bare sett den datoen og sted så får alle forholde seg til det.

Alle kan ikke hver gang uansett :)

Ved å legge det på Skårer får dere ikke besøk av plageåndene på motorsykkel heller :)