PDA

Vis full versjon : HVordan stramme håndbrekk volvo 240?



Thomaslp
02/05/13, 19:32
Fikk mangel på eu på at håndbrekket var forr dårlig men syns det funker fint jeg. MEn hvordan stramme dette så den går igjenom?

heggset90
02/05/13, 22:40
ta av dekslet rundt brekket, så strammer du med å skru på di 2 mutrene, husk å skru like mye på begge, ellers så vil den ene siden bremse mer en den andre

heggset90
02/05/13, 22:43
dekslet sitter foresten (etter min hukommelse) med en skruv på hver side ned i bakkant av konsollen. når di er skrud ut så drar du konsollen litt fremover å løfter den opp

Thomaslp
02/05/13, 23:25
Sitter dem på høyre og venstre side av brekket under konsollen?

kermitt
02/05/13, 23:37
Ikke gjør det på den måten! Man strammer alltid bremser på navene først! Ta av kalipper og skive på begge sider og stram til bandene så vidt ligger på med wiren helt slapp. Så hiver du på igjen kalipper og skive før du strammer wiren. Da får du skikkelig handbrekk som holder seg bra.

sekse
03/05/13, 08:17
Ikke gjør det på den måten! Man strammer alltid bremser på navene først! Ta av kalipper og skive på begge sider og stram til bandene så vidt ligger på med wiren helt slapp. Så hiver du på igjen kalipper og skive før du strammer wiren. Da får du skikkelig handbrekk som holder seg bra.

Er det noe å stramme på der altså?

Bytta på min 240 for noen dager siden og kan ikke huske det.

Dan Bay-Johansen
03/05/13, 11:25
Er det noe å stramme på der altså?

Bytta på min 240 for noen dager siden og kan ikke huske det.

Det finnes som ekstrautstyr, tro det eller ei ;-) mest sannsynlig er den der ikke.. Det kan også være sprederen (av mangel på bedre ord), så ville tatt en titt inni trommelen, smurt opp osv før noe annet :-P

Sendt fra mobilen min.

kermitt
03/05/13, 11:49
Selges på mekonomen eller så kan du stjæle fra en 740/940. Til meg satt dette originalt montert med volvo stempel og alt.

christoffera
03/05/13, 16:39
Aldri vært brekkjustering bak skivene på noen av mine 240er...

heggset90
03/05/13, 21:05
har en 76 mod 264 85 og 90 mod 240 aldri sett noe justering bak skivene, så eg strammer ved "brekk-stanga" sel om det egentlig er feil i følge mange bil-mekanikere.

sekse
03/05/13, 21:10
Det finnes som ekstrautstyr, tro det eller ei ;-) mest sannsynlig er den der ikke.. Det kan også være sprederen (av mangel på bedre ord), så ville tatt en titt inni trommelen, smurt opp osv før noe annet :-P

Sendt fra mobilen min.

Stemmer det! :) koster endel hos Volvo.

Bra den som selges hos mekonomen? Delenr?