PDA

Vis full versjon : Lekker fra tak



adrian.k
01/05/13, 09:00
Hei!
Siden vi skulle til ei venninde igår, og været var veldig fint tenkte jeg det kunne passe seg godt med en bilvask. Pleier aldri å vaske bil i vaskehall, men vi hadde veldig dårlig tid, så det måtte gå fort!

Når den var halvveis lakk det vann igjennom taket, mest over førersete, men deretter foran speil og noe ned på midtkonsollen, samt over sveiva til takluke.

Taket hadde nok ikke lekki om det hadde vært uten takluke, men nå har jeg jo det! Hva kan da det være? Har sjekka sidene for groms der vannet skal renne, og de virker ikke tette, så det burde ikke være noe problemer for vannet å renne igrunn. Kan det da være noen åpne hull? Har sjekke lista også, som da er rundt takluka.

Det kom også brune flekker der vannet sluttet å renne i taktrekket, får jeg disse bort? Eller må jeg kjøpe nytt?

Øyvind G
01/05/13, 09:44
Rennemerkene får du sikkert bort med SurfexHD (http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_34&products_id=11) blandet 1:10 (+/-).

Årsaken til at bien din tar inn vann er nok sikkert pakkningen til takluken din. Vannet renner inn i taket/takluken din og langs taktrekket. Regner med det var en maskinvask du tok? Maskinvasken spyler ganske hardt og da er det ikke altid en gammel taklukepakkning klarer å holde tett. Du kan enten skifte pakkning eller unngå maskinvask (jeg ville gjort begge deler).

Du er sikker på at dreneringshullene/slangene ikke er tette?

adrian.k
01/05/13, 09:48
Da skal jeg bestille SurfexHD!
Jeg sjekket igår, kanskje ikke nøye nok, men det var noe smått groms der, men skal det gjøre alt tror du? Maskinvask blir det nok ingenting av nei..
Vet du om et sted jeg kan bestille en sånn pakkning? :)

Øyvind G
01/05/13, 09:52
Da skal jeg bestille SurfexHD!
Jeg sjekket igår, kanskje ikke nøye nok, men det var noe smått groms der, men skal det gjøre alt tror du? Maskinvask blir det nok ingenting av nei..
Vet du om et sted jeg kan bestille en sånn pakkning? :)

For å skjekke dreneringen kan du jo bare helle vann ved dreneringen å se om det fungerer. Hvis det er tett, så får du sikker gjort mye med trykkluft.
Pakkning får du kjøpt på Volvo. ;)

adrian.k
01/05/13, 09:57
Flotters, takk skal du ha! :)