PDA

Vis full versjon : Skrekk og gru! Automatkassen har gått til helvette!



volvojoachim
21/05/10, 15:00
Japp! du leste riktig.. automatkassen, eller nærmere sagt converteren..
Hva er billigste løsningen for dette, om man ikke er skrudyktig selv, og har en smal lommebok?

Mener og huske riktig at det er lockup funksjonen som er feilen her.
Bilen driver å kubber i drive og revers, og girer sykt hardt..

så da har det igrunn skjedd... det værste som kunne skje min bil økonomisk.. har skjedd.. :(
forøvrig en v70 98 2.0 LT.

TeamBørnOut
21/05/10, 15:04
er ikke bare lite olje på kassa? Hvaslags bil? model?

volvojoachim
21/05/10, 15:07
glemte å nevne den ja... er v70 98 2.0LT ..
Har vært hos automatservice i bergen å sjekket ut. dem konstaterte ganske raskt at det var converteren som var gått skeis.

TeamBørnOut
21/05/10, 15:11
syns det virker rart at den skal gire hardt hvis den har ryki.. men kan jo hende.. en converter ryker skjelden... det som oftest skjer er at de ruster i filler :P

volvojoachim
21/05/10, 15:15
den harde giringen er ikke det største problemet.. er at bilen kubber når jeg sitter den i drive og revers... virker som at "du glemmer å ta inn clutchen når du bremser ned i et kryss" kubbing.. reversen kommer og går.. til tider vil den ikke engang gå i revers... lekte flintstones idag morges når jeg skulle få bilen ut av fellesgarasjen.. men den kom seg etterhvert når jeg hadde kjørt den litt.. :S

Men mener du at jeg kanskje burde få sjekket den opp på et annet verksted også? for å se om dem kommer frem til det samme? at eg ikke bytter kassen, også viser det seg at kassen ikke var et problem? kun dårlig olje.. Siden jeg har ikke fått flushet kassen i midt eie.. står fortsatt på planen. og jeg vet ikke om det er gjort av tidligere eiere heller. Oljen trengs en byttings. skulle egentlig flushes på torsdag som kommer..

TeamBørnOut
21/05/10, 15:21
Kanskje noen andre her har vært borti lignende problemer. jeg syns bare det er rart at en converter skal gå til helvette. ikke hørt om det før. Men jeg kjenner ikke såååå mange med volvo og automat. men mye us folk. Men jeg ville jo først sjekket om du hadde riktig mengde olje på kassa. Kan jo hende de ville tjene litt penger :P (men påstår ikkenoe... men vet noen verksteder er litt sånn)

DieselDriver
21/05/10, 15:36
Har vært med og brent en converter på en ML270. Den gikk tungt på tomgang i reverse og drive.

VOSSINGEN
21/05/10, 20:41
Ville hørt med andre som kan automatkasser.. Har dårlig erfaring med automatservice i bergen.. I et tilfelle var det problemer med og få automaten i revers(orginal bmw), automatservice renoverte heile kassa for 35000,-kr. Det går 7 mnd før kassa ryker igjen, med samme feil. automatservice nekter reklamasjon og hevder brukerfeil og vil ha nye 35000,- for utbedring! hutetu..

volvojoachim
21/05/10, 20:42
aiaiai! kor foreslår du å gå, i bergen da?

Lillevik
21/05/10, 21:33
Finner en del brukte kasser på www.bildelsbasen.se (http://www.bildelsbasen.se) som ikke er snurret så mange kilometer. Det hadde jeg gjort hvis det skulle skje meg :-)

hgnubel
21/05/10, 22:20
Jeg ville stukket innom Volvohuggern på Breistein tror jeg.. Høre om de har noe i god stand liggende. Kanskje ikke billigst i landet, men de kan Volvo, får inn endel biler, og ikke minst er i nærheten.

volvojoachim
21/05/10, 22:48
lillevik, skal ta en titt..

hgnubel. har allerede vært i kontakt med dem. dem har ingenting liggendes, men skulle se om dem fikk tak i.. fikk også en ca pris på 6-7k med 3mnd garanti..
er ikke påklagelig..

selvfølgelig, så håper jo jeg at dem ikke finner en som har gått 250+ :p

Lillevik
22/05/10, 03:05
lillevik, skal ta en titt..

Jeg har funne girkasser som er gått helt nede i 70.000km for 11.000 SEK, det er det absolut verdt, flush girkassa etter du har montert den å du slipper det problemet du har/hatt igjen :-)

Det er en intresang tråd du startet, selv om det kan bli dyrt for deg, håper det løser seg på en billig måte :-)

jerognal
05/06/10, 16:03
Her får du renovert kasse m\konverter.
http://www.hellstenvaxellador.se/