PDA

Vis full versjon : Oljelekasje IGJEN, B230FK



Arne94
29/04/13, 12:01
Har fått oljelekasje på 940'n igjen! har byttet returpakning i blokk og på turbo 2 ganger nå!
Og i går så var hele motorrommet dekt med oljefilm igjen.

Skal sies at jeg vet det er en liten lekasje på en servoslange. men dette var motorolje!

Noen andre forslag til dette, å evt hva som må til for å stoppe denne lekasjen? begynner å bli rimelig lei nå.. under 1 mnd siden dette ble ordnet.

kvkleppe
29/04/13, 12:40
Hvis det er over hele motorrommet så kommer det værtfall ikke fra oljereturen. Har du sjekket at veivhusventilasjonen ikke er tett? Hvis den er det blir det mye trykk i motoren og olje sprutes ut fra veivhusventilasjonen og evt toppdekselet.

The Bear
29/04/13, 15:13
Sjekk veivhusventilasjonen, det spruta godt med olje rundt i motorrommet på min B230F pga tett veivhusventilasjon :)

Arne94
29/04/13, 15:22
skal sjekke den! den sitter på høyre side når man står forran bilen? ikke sant? :)

kvkleppe
29/04/13, 15:31
Yes. Den sorte boksen under innsuget. Like greit å bytte hele.

The Bear
29/04/13, 15:33
I den slangen som går opp fra boksen så ligger det ei lita ''sil'' med små hull i, denne er også ofte tett :)

Sondre93
29/04/13, 19:34
I den slangen som går opp fra boksen så ligger det ei lita ''sil'' med små hull i, denne er også ofte tett :)

Bilde av kor den skal vera? Eg kjøpte sil når eg overhalte motoren min, men fant ingen plass til den? Muligens bare nyere FK som har det?

The Bear
30/04/13, 13:21
Bilde av kor den skal vera? Eg kjøpte sil når eg overhalte motoren min, men fant ingen plass til den? Muligens bare nyere FK som har det?

Hadde den på min gamle B230F iallefall, skal stå akuratt der den eine slangen går til innsuget og den eine til luftfilterslangen :)

kermitt
30/04/13, 13:43
Jeg reiv bort hele boksen og satte på slange på blende lokket til fordeler. Da først ble det slutt på svettinga. Puster fælt disse rødblokkene.