PDA

Vis full versjon : Klunkelyd fra demper



joko5
28/04/13, 22:29
Hei! Sliter med en veldig irriterende klunkelyd fra høyre demper på min 945. Er Bilstein Sprint dempere som står på. Mener jeg leste et sted om at bilsteindemperne hadde mindre diameter enn orginale dempere, noe som gjør at det blir endel dødgang. Hadde av hjulet på bilen og ristet i hele fjærbeinet og da hørte jeg klunkelyden godt og kjente dødgangen.
Lyden kommer for det meste når det kun er belastning på ene høyre siden. Det kommer ingen lyd fra venstre siden. Ellers fungerer demperen som den skal.

Noen som har vært borti dette og som vet hva det skyldes, og som vet hva som må gjøres for å få den vekk?

TH-TUNING
28/04/13, 23:32
Kan høres ut som ødelagt fjørbeinslager

joko5
29/04/13, 07:36
Hmm, byttet dette for maks et år siden, men er fra biltema da... Men virker mer som lyden kommer lengre nedenfra når jeg ristet i hele fjærbeinet. Men når jeg kjører, så høres det ut som det er helt oppe i dempertårnet, så er jo en mulighet for at det er fjørbeinslageret.

joko5
09/05/13, 00:01
Noen andre innspill? Fjærbeislageret på den aktuelle siden ble byttet for ikke lenge siden. Ble kjøpt på biltema. Noen som kjenner til kvaliteten på disse?

Jan turbo
09/05/13, 09:25
Sjekk om dempermutteren har løsnet, det skjer av og til. Den som holder demperen nede i fjørbeinet.

Bassan
09/05/13, 10:03
Det kan være kylling beinet som har takket for seg også :-)

Sent from my GT-I9300 not using Tapatalk 2

joko5
14/05/13, 22:56
Hvordan går jeg fram for å finne ut hvor feilen ligger?

joko5
20/05/13, 18:51
skrudde av hjulet i går og så etter om jeg kunne se noe. Men fant ikke ut av det? Noen som har flere forslag og innspill? Og om noen i bergensområdet hadde hadde hatt mulighet for å se på problemet, hadde det vært konge.