PDA

Vis full versjon : tåkelys proboem, 95 850



kristoffer stevenson
28/04/13, 15:28
Jeg holder på å ettermontere tåkelys. Jeg så at det lå en kontakt med de samme fargene på ledningene som det er på en wiring diagrammet. Jeg har montert bryter, lykter 2 stykk relé. Men jeg får ikke lys. Hva kan
Være feil?

brynna
29/04/13, 18:04
Sjekk om du har strøm ut fra rele og inn på bryter.
Fortsett ut fra bryter og til kontakter for lys. Har du strøm til kontakter kan det mangle jording, alt at du jorder med den ene kabel. Også pærer da

Morgis
29/04/13, 21:40
sikring?

kristoffer stevenson
30/04/13, 22:58
Sjekk om du har strøm ut fra rele og inn på bryter.
Fortsett ut fra bryter og til kontakter for lys. Har du strøm til kontakter kan det mangle jording, alt at du jorder med den ene kabel. Også pærer da

takk for svar.
Det skal jeg sjekke i morgen.

Har sjekket over sikringene når jeg holdt på. Så de skal det ikke være noe galt med.

Ola Hagen
01/05/13, 11:50
jeg har opplevd at jumper releet ikke stemte overrens med stikka i holderen til releet, så jeg bygde om jumperen, så da funket lysa. Bilen jeg gjorde det på var en 1995modell 855 fra italia.

Jacks
02/11/13, 01:17
Har nettopp montert tåkelys på min 98 V70. Kjøpte to relè og ny bryter på Bilia. Virket ikke likevel. Fant ut at det var det grønne relèet (jumperen) som kortsluttet feil ledninger på pos213. Det viktige er at Hvit og Rosa kabel (fant i el-skjema fra haynes-boka) som kommer inn bak kontakt 213 blir kortsluttet. Det er litt trangt, men de er mulige å finne enkelt f.eks. med et innspeksjonsspeil. Dersom man gjør kortslutningen med en ledningsbit selv (og ikke jumperen - 9148879 fra bilia) sparer man 110kr også. Etter dette virket alt som det skal. Koblet også om til "automatisk tåkelystriks" i fra tips og triks. Ble meget :)
Dersom noen trenger jumperen (9148879) til et eller annet har jeg en liggende som gis bort :P

Hadde bilder og alt, men forstår ikke hvordan de lastes opp...

850GLTsilver
02/11/13, 10:25
Alltid lurt å ha det korrekte skjemaet for bilen man holder på med når man skal ettermontere slikt utstyr.
I tillegg trenger man skjema og jumpere, og så videre, som passer med hva en ønsker at sluttresultatet skal bli.

Huff. Var mye enklere før, på min første Volvo byttet jeg hele kabelmatta, fra front- til bak-lykter å en ettermiddag, inkludert all trekking til alt utstyr. :D