PDA

Vis full versjon : Bryter til Coil?



kjellt
21/05/10, 06:50
Jeg og Henrik940 hadde det litt morro her om dagen, jeg kobla ut coilen min så satt Henrik inni bilen og pumpa masse bensin... Så skrudde han på tenninga med mye gass, og jeg satt på coilen igjen!
Da smalt det veldig godt og det tok fyr i grasset bak bilen! :D:cool:

Hadde det vært mulig å kobla på en bryter på coilen?

TeamBørnOut
21/05/10, 06:56
Målte du hvor stor slark du fikk i turboen din etter dette?.... pottesmell etc = drap.
Bensin i olja er jo også en "fordel"...
Men ja. du kan bare slenge inn en bryter på coilen. mange har det som en "startsperre"


ellers kan du søke på ebay eller flame kit..
husk at kat også går til helvette

jonass
21/05/10, 07:18
Jeg har et sånt flame kit, og det funker kjempe fint. Også er det en den bedre enn og kutte coil

kjellt
21/05/10, 08:57
Målte du hvor stor slark du fikk i turboen din etter dette?

Vi snakker en FB :P

TeamBørnOut
21/05/10, 09:04
Som ikke er turbokonvertert? spesielt :P
Uansett ikke bra for lamda og kat. flammer syns jeg er moro selv. men smell = herping

kjellt
21/05/10, 10:32
Som ikke er turbokonvertert? spesielt :P
Uansett ikke bra for lamda og kat. flammer syns jeg er moro selv. men smell = herping

Åssen får jeg flammer uten smell? :P
Uten sånn flame kit

jonass
21/05/10, 16:30
Uten en tennplugg som står og gnister i eksosen er det vanskelig og få fine flammer.
Men og få inn friskluft i eksosen fungerer bra, hadde en ganske stor fri eksos og da flamma det greit. Eller koble dumpen i eksosen, men verre når du ikke har turbo det da

TeamBørnOut
21/05/10, 17:45
sleng kattalysatoren bakerst (bruk den som bakrelydemper) og sleng på en herlig biltema "trakt". Da har du lysende eksos + at alt overskudd av bensin fyrer ganske så greit :P

jonass
21/05/10, 18:11
Da kan vi jo komme inn på diskusjonen jeg startet tidligere om det er "lov" og ha kat bakerst

henrik940
21/05/10, 18:12
Jeg får no jævlig pottsmell når jeg henger på giret i nedoverbakke, og rører litt på gassen :p Er som et hagleskudd :p

jonass
21/05/10, 18:19
Høres ut som feil innstilt tps det

jonass
21/05/10, 18:19
Altså at dysene leverer bensin når du motor bremser

henrik940
21/05/10, 18:21
Jammen det skjer jo når jeg trøkker litt på gassen.

jonass
21/05/10, 18:24
Japp gjør det, pga du må ha luft for og antenne vettu

henrik940
21/05/10, 18:25
Ja, er vel ikke noe feilinnstilt da. Den spyler jo på med bensin og da.

TeamBørnOut
21/05/10, 18:40
ikke over et vist turtall. Hvis man har litt eksoslekasje og motorbremser så kan man ofte få pottesmell på samme turtall hele tiden.
Hvorfor skulle det ikke være lov å ha kat bakerst jonas? bmw har jo dette på noen bensin modeller. bakerste lyddemperen er en kattalysator. stor tung sak. 318 ellerno mins jeg har dette. mange velger å ha kat bakerst fordi da får eksosen kjølt seg ned litt først å tar mindre plass også :)

jonass
21/05/10, 19:04
Nei vet ikke hvorfor det skal være ulovlig jeg, mins det var noen som sa det.
Eller var det om den beholder sin funksjon, nei vet ikke.

Men den vakre dagen jeg gidder og kjøpe meg kat så blir den montert bakerst hvertfall

tennpluggen
23/05/10, 18:38
hm har noen her testa bryter til coilen?
mener å huske at jeg prøvde det en gang å da ville den ikke starte.

ChrML
23/05/10, 20:04
hm har noen her testa bryter til coilen?
mener å huske at jeg prøvde det en gang å da ville den ikke starte.
Da har du kobla noe feil :p. ... eller så sto bryteren av når du prøvde, haha.

tennpluggen
23/05/10, 22:49
hehe oki. er lenge siden et ble testet så huska ikke helt:P

jonass
23/05/10, 22:51
Husk det er fort gjort og skyte i filler eksosen når man driver på slik

Volvo-Christian
23/05/10, 23:01
Skal det bli enda mer plagsomt bråk fra den kanten nå da. Kan sikkert flytte coilen inn og sette den i midtkonsollen, og dermed bare ta ledningen av og på, samtidig som du tuter med den kule alarmen din :D

jonass
23/05/10, 23:09
Hehe, deilig og plukke av coil ledningen når den er i drift:D
Kanskje det blir stillt etter en stund når han har gjort det et par ganger og

kjellt
24/05/10, 12:09
Skal det bli enda mer plagsomt bråk fra den kanten nå da. Kan sikkert flytte coilen inn og sette den i midtkonsollen, og dermed bare ta ledningen av og på, samtidig som du tuter med den kule alarmen din :D

Haha, har jeg fått psykiske klager? :P

ChrML
24/05/10, 12:16
Skal det bli enda mer plagsomt bråk fra den kanten nå da. Kan sikkert flytte coilen inn og sette den i midtkonsollen, og dermed bare ta ledningen av og på, samtidig som du tuter med den kule alarmen din :D
Haha, er vel ikke "litt" lettere å lage en bryter på styringene enn å flytte coilen inn? Haha!

Volvo-Christian
24/05/10, 13:50
Er enda lettere og bare la ting være som det er.

Oldren
24/05/10, 19:36
Hvorfor skulle det ikke være lov å ha kat bakerst jonas? bmw har jo dette på noen bensin modeller. bakerste lyddemperen er en kattalysator. stor tung sak. 318 ellerno mins jeg har dette. mange velger å ha kat bakerst fordi da får eksosen kjølt seg ned litt først å tar mindre plass også :)

Det kan umulig være en katalysator, en katalysator MÅ ha varm eksos for å få startet prosessen.

Shaiko
24/05/10, 19:55
en katalysator renser lite eksos før den er 300 grader. kan bli et problem og ha den bakers da. vil nok ikke få så veldig stor rense effekt.

TeamBørnOut
25/05/10, 10:28
Klarer en 1.6-1.8 liters bmw motor å sende nok varme bakover gjør en gammal rødblokk det også :P smelta bakfangere og mangel på tektyl hele veien bakover tyder hvertfall på at det blir varmt der også. Tar kanskje litt lengre tid før den blir varm. Lamdan skal jo ha en viss varme for å fungere den også. men folk kjører jo med de helt bakerst også

Christian
25/05/10, 12:10
Lambdan har somregel forvarming.

TeamBørnOut
25/05/10, 12:11
Det er for å fungere raskere ja :)