PDA

Vis full versjon : Hjelp!! Volvo 240 b230ft



stygg40racing
27/04/13, 15:35
Hei! Har nettopp byttet motor i min volvo 240 86mod. Har satt inn en b230ft motor og fulgt a til F guiden som ligger her inne.

Det jeg trenger hjelp til er at jeg ikke får gnist... Har prøvd å bytta alt fra coil til fordeler til svinghjulssensor til coil ledninger, plugger men får fortsatt ikke gnist...

Noen som vet hva dette kan være eller hva som må gjøres? Trenger all hjelp jeg kan få! Takk på forhånd.

Elverumawd
27/04/13, 15:41
Tenningshjernen? Jording? :-)

sendt fra galaxy'n ;-)

ellingsøyern
27/04/13, 15:51
bytta tenningsmodul?

Elverumawd
27/04/13, 16:16
Tenningsmodul koster 576kr med frakt mener jeg. Hos BCB. Kjøpte det selv forrige uke :-)

sendt fra galaxy'n ;-)

ellingsøyern
27/04/13, 16:21
dette er en ting man kan kjøpe brukt, har på biltema og, de ser like ut men jeg måtte bytte når jeg bytta fra b230k til b230f

Elverumawd
27/04/13, 16:45
Mener biltema modulene er av meget lav kvalitet, har ikke testa de sjøl. Men hvis man hører på hva som blir sagt så er det inntrykket :-)

sendt fra galaxy'n ;-)

stygg40racing
29/04/13, 13:19
Tusen takk! Har faktisk prøvd å bytta tenningsmodulen, til en annen brukt fra en b230f... Har lest at disse skal til jord. ..? Altså den aludelen bak skal til jord. .? Er dette tilfelle? Tenningshjernen skal være i orden.. ikke sikkert, men.. Noen måte å få sjekket det på? Kan det ha noe med svinghjulet å gjøre?

Elverumawd
29/04/13, 13:46
Aludelen jordes gjennom skruene :-) du har jo svinghjulssensor som sitter på toppen av clutsj huset, svinghjulet kan du jo sjekke. Jeg gjorde det på følgende måte: dro motoren rundt med ei pipenøkkel så de merkene på reimhjula samsvarte, så skrudde jeg ut starter'n og kjente etter oppholdet i svinghulet, det skal være ett mellomrom mellom hulla der son tilsvarer to hull. Detta er noe jeg har lest på forumet etter min egen post :-)

sendt fra galaxy'n ;-)

stygg40racing
29/04/13, 16:33
Aludelen jordes gjennom skruene :-) du har jo svinghjulssensor som sitter på toppen av clutsj huset, svinghjulet kan du jo sjekke. Jeg gjorde det på følgende måte: dro motoren rundt med ei pipenøkkel så de merkene på reimhjula samsvarte, så skrudde jeg ut starter'n og kjente etter oppholdet i svinghulet, det skal være ett mellomrom mellom hulla der son tilsvarer to hull. Detta er noe jeg har lest på forumet etter min egen post :-)

sendt fra galaxy'n ;-)

Jaokei, da skal jeg sjekke at den får skikkelig jord, har lakket motorrom så kan være så enkelt som det..
Det var ingen dum måte å sjekke svinghjulet på, tusen takk!

stygg40racing
30/04/13, 13:55
Hvis svinghjulet står feil, vil jeg da ikke få gnist?

Elverumawd
30/04/13, 13:59
Hvis jeg husker riktig skal du få gnist men på HELT feil tidspunkt.

Rett om feil.

sendt fra galaxy'n ;-)

stygg40racing
30/04/13, 14:13
Det jeg mente jeg også... Og svinghjulet mener jeg er rett.. Men får fortsatt ikke gnist! Noen andre ideer på hva det kan være? Lurer på om det kan være noe med coilen..?

Elverumawd
30/04/13, 14:20
Hvis du har mulighet til å måle så skal det være konstant strøm ut av coil med tenning på. Husk att svinghjulet ikke plutselig skifter stilling, noen blingser på plasseringa etter clutch bytte feks :-)

sendt fra galaxy'n ;-)

Joakim-G_R
30/04/13, 14:32
Hvem skrur av svinghjulet vet clutchbytte?

Er det null gnist, når du skrur ut pluggen, setter den i pluggkabelen og holder den til jord og kjinner?

Elverumawd
30/04/13, 14:36
Tilfelle her motorbytte.

Som sagt tidliger, rett meg om feil ;-)

sendt fra galaxy'n ;-)

stygg40racing
30/04/13, 18:40
Nei, får ingen gnist på pluggen når jeg holder denne mot jord! Noen forslag?

Elverumawd
30/04/13, 18:50
Fordelern'n? Rotorn? Kablene? :-)

sendt fra galaxy'n ;-)

Joakim-G_R
30/04/13, 22:59
jobb deg bakover. begynn ved pluggene, så kablene, rotor og lokk, coil osv.

stygg40racing
01/05/13, 20:19
Plugger, ledninger, rotor og lokk er alt helt nytt! Så tror nok det må være coilen.. Har toppmontert(bakmontert) fordeler.. Skal det være en spesiell coil til denne?

Jannern
02/05/13, 12:04
dere har ikke justert tenningen feil a? veit ikke om dette gjør at det ikke kommer gnist men da vil den ikke starte ihvertfall..?

stygg40racing
02/05/13, 20:58
dere har ikke justert tenningen feil a? veit ikke om dette gjør at det ikke kommer gnist men da vil den ikke starte ihvertfall..?
Nei, tenningen er ikke justert.. Motoren ble tatt rett ut av vrak bil som var gått 76000 km og satt i 240n. Noen som har noe peiling på det med coilen?

daols1
02/05/13, 21:02
sjekk om coilen får strøm når du kinner... hadde samme problemet på min.. Hadde koblet litt feil så coilen kun hadde strøm på hakk 2 og ikke når jeg kinnet

stygg40racing
06/05/13, 21:35
Plugger, ledninger, rotor og lokk er alt helt nytt! Så tror nok det må være coilen.. Har toppmontert(bakmontert) fordeler.. Skal det være en spesiell coil til denne?

Noen som vet hvordan coil jeg skal ha?

stygg40racing
06/05/13, 21:36
sjekk om coilen får strøm når du kinner... hadde samme problemet på min.. Hadde koblet litt feil så coilen kun hadde strøm på hakk 2 og ikke når jeg kinnet

Får ikke noen spenning fra coilen..

larrizz
09/05/13, 01:31
Hvordan fikk dere plass til bakmontert fordeler i 240?

stygg40racing
17/05/13, 08:25
Var allerede laget plass til dette i denne 240n, med skjært ut hull og luke/plate i torpedovegg!

Jannern
21/05/13, 08:13
Så hvis du tar av coilledningen som går til fordeleren og bare legger den til gods og drar på starteren skal det være en blå fin strøm. Funker ikke dette er det enten coilen eller strøm til coilen som er problemet. Regner med du har sjekket dette siden du ikke har spenning?

daols1
23/05/13, 21:30
prøv å sett en pluss ledning rett fra batteriet og på + på coilen å se om du får gnist da!