PDA

Vis full versjon : Vibrasjoner i mellomaksling volvo 940 (LØST)



HelgeS
26/04/13, 22:38
hei.

Bytta for en stund tilbake hjullager og støttelager på volvo 940. (lt med m90 kasse) nå har jeg bytta kryssa og etter jeg bytta disse har det oppstått en lyd og vibrasjoner i ved ca 50-60km/t… har bytta kryssa to ganger, nye kryss begge ganger men alikevell vibrasjoner. Noen som veit hva det er ?


Mvh HelgeS

samaron
27/04/13, 11:28
Har selv slitt i lengre tid med vibrasjoner som starter i de nevnte hastighetene. Trår jeg inn gassen litt mer kommer det også kraftige durelyder bak. Har hatt bilen på to ulike verksted uten å finne ut av det.

Husket du å merke opp posisjonene før du demonterte akslingen? Slik den ble satt sammen nøyaktig helt likt som før? Gjør du ikke det kan du få vibrasjoner.

HelgeS
27/04/13, 16:38
Merka ikke noe anna enn splinen ser du … :/ får bare snu og prøve alle mulighetene kanskje. et kryss skal ikke lage ubalanse om det blir bytta, det sentrer seg jo selv… og få en i segringen er det jo på plass.

Erlend Dystland
27/04/13, 17:10
Kan være mellomlagringa i mellomakslingen som er dårlig :)

HelgeS
28/04/13, 21:08
den er bytta og helt ny Erlend :O det som irriterer meg, får vel bare begynne og feilsøke, har prøvd med ny bakerste delen av mellomaksling, og feilen var der enda, så ligger nok i støttelager eller hardykobling… iverstefall svinghjul… Men iom att feilen kom etter att mellomaksling var nede er det nok ikke svinghjulet.

Svirre
28/04/13, 21:22
Høres ut som ubalanse. Å bytte kryss er vanskelig nok, å unngå vibrasjoner er like vanskelig :p Ville ha fått avbalansert mellomakslingen din. Om kryssene er byttet så vil jeg tru det er det som er årsaken, evt. kan du jekke opp bilen og ha bakhjulene hengende i friluft samtidig som en annen person ligger under og ser om det kan være slark i opplagringa på mellomakslingen.

R.G
28/04/13, 21:52
dobbelmasse svinghjul på tur?

HelgeS
29/04/13, 15:53
Høres ut som ubalanse. Å bytte kryss er vanskelig nok, å unngå vibrasjoner er like vanskelig :p Ville ha fått avbalansert mellomakslingen din. Om kryssene er byttet så vil jeg tru det er det som er årsaken, evt. kan du jekke opp bilen og ha bakhjulene hengende i friluft samtidig som en annen person ligger under og ser om det kan være slark i opplagringa på mellomakslingen.

opplagringa er fletta ny, ikke kjørt 50 km engang …. og har prøvd med den bakerste delen av mellom akslingen fra en annen ni førr, samme vibrasjon..

HelgeS
29/04/13, 15:54
dobbelmasse svinghjul på tur?

Gudene veit… er vel en fare for det gitt ..

Svirre
29/04/13, 21:35
opplagringa er fletta ny, ikke kjørt 50 km engang …. og har prøvd med den bakerste delen av mellom akslingen fra en annen ni førr, samme vibrasjon..

Ikke alltid det nye er 100% selv om det burde vært det. Da er i hvertfall det utelukka.

ClassicTurbo
29/04/13, 22:09
Sjekket girkassefeste?

HelgeS
01/05/13, 21:20
er opplagringa som er problemet, hadde den på bukk idag, og det lager både lyd og vibrasjoner, holder jeg på kassa eller bakaksling er det stilt, men på traversen til lageret vibrerer det som fy… så da er saken løst :)

kj0rum
03/05/13, 11:27
Noen bilder av feilsøkingen? :)