PDA

Vis full versjon : Biltema Håndbrekksko passer ikke!



Monsen
25/04/13, 22:09
Biltemas håndbrekkesko dele nr 66-9860 passer ikke 945 / 93 model. Disse er " lengre " enn " originale " sko ( det må tillegges at dette nok var en feilaktig observasjon, da det viser seg at mål på anleggsflatene stemmer med originalsko ). Må modifisere denne påstanden etter å ha vært hos Volvo og kjøpt originalsko, disse har samme lengde, men sporet hvor " håndbrekkskabel/beslag " skal inn ser ut å være dypere. Skjønt når jeg sammenligner originalsko, med sko som satt på bilen fra før så var disse kortere ( desverre så er opprinnelsen til disse skoene uviss ). Har enda ikke montert originalsko, men skal komme tilbake for å se hvordan det passer da. Bremseskivene som er kjøpt er Biltema, hva de gamle skivene hadde for opprinnelse vites ikke, men indre diameter stemmer med den nye fra Biltema.

Målte diameter når skoene var montert på bil, den lange fjæra bakerst i de avlange hullene i skoen. Den korte fjæra foran med " avstands stag " i mellom skoene. Håndbremsemekanisme riktig montert i følge Volvo bok fra Haynes. Jeg får da at diameter er for stor for å få tredd på bremseskiva, hva f. er det jeg gjør galt. Eller kan det være tilfelle at Volvo sine skiver har større indre diameter? Blir ikke klok på dette, og endte med at jeg endret lengden på lengden på " avstands stag ", er fult klar over at dette ikke er noen optimal løsning, men da fikk jeg i hvertfall tredd inn på bremeseskiva, og jeg fikk håndbrekk.