PDA

Vis full versjon : noen som har megasquirt map?



VolvoR-Sport
20/05/10, 21:25
Som topic sier.
noen som har ms map til volvo rødblokk?
helst fordeler trigga.

gl740turbo
20/05/10, 21:28
Eller har noen muligheter i Bergen til å få strøm på ms min og kopiere den mappen?

Den mappen jeg har er tidligere VolvoR-Sport sin, men jeg har ikke data til å komunisere med sprutet akkurat nå da dataen er på reperasjon :(

Berg Performance
21/05/10, 10:13
Har ett grovmap som passer greit til min motor som er bygd opp av B21 blokk, original 398 topp, Garrett T3 turbo og F innsug med 880cc dyser og stor aluintercooler =) Du bør kansje oppgi hvilket oppsett du har når du ønsker map ;)

Mappet er kun for fuel =)

Magnum
21/05/10, 10:58
har flere forskjellige liggende. kan skjekke om jeg har noen som stemmer litt iallefall

VolvoR-Sport
21/05/10, 16:52
høres bra ut :)
reseptet blir
std ft blokk med h-råder
ms og fordeler med hallgiver
550cc dyser høy ohm
porta 405 topp og k kam
hx35 snurre

VolvoR-Sport
25/05/10, 11:59
noen som har en map som kan fungere til oppstart? :) evt en som fungerer å kjøre med?

volvoRsport
25/05/10, 18:58
noen som har en map som kan fungere til oppstart? :) evt en som fungerer å kjøre med?

Ligger endel "how to's" for å lage basemap i MegaTune rundt om på nettet.

VolvoR-Sport
25/05/10, 21:49
joda, sant det :)
men hadde vært enda enklere hvis jeg bare kunne lagt inn en å fyra :) så justert derfra

TeamBørnOut
25/05/10, 21:51
sleng ut en tråd på savarturbo . er sikkert fler som vil dele med seg der

Berg Performance
25/05/10, 23:40
I megatune lager du lett en basemap, bare å gå opp på verktøylinja når du ser på VEtable1 og velg deg fram til den innebygde "kalkulatoren" og legg inn info om hvor du forventer deg å ha høyest hesteantall og under hvilket ladetrykk og rpm, og det samme med ft\lb som du må regne ut fra NM!

Lett !

Berg Performance
25/05/10, 23:42
Glemte å si at du må regne ut req fuel før du gjør dette ;) Prater jeg gresk for deg må du bare spørre !

Njål Nilssen
26/05/10, 14:47
I megatune lager du lett en basemap, bare å gå opp på verktøylinja når du ser på VEtable1 og velg deg fram til den innebygde "kalkulatoren" og legg inn info om hvor du forventer deg å ha høyest hesteantall og under hvilket ladetrykk og rpm, og det samme med ft\lb som du må regne ut fra NM!

Lett !

Kan og bruke bredbåndlambda og AFR table

Holten
26/05/10, 15:10
Glemte å si at du må regne ut req fuel før du gjør dette ;) Prater jeg gresk for deg må du bare spørre !

Du snakker gresk for meg :o

Har en kompis som mangler map på et MS3 sprut...hadde vært greit å fått fyra den!

Modalen
26/05/10, 16:02
Virker som du trenger denne linken mer enn en .msq fil.
http://www.megamanual.com/ms2/tune.htm

Nytter lite med et map hvis man ikke forstår hva som foregår.
Trenger strengt tatt ikke ferdig map bare for å få start og få sikra tomgangen.

Njål Nilssen
26/05/10, 20:58
Virker som du trenger denne linken mer enn en .msq fil.
http://www.megamanual.com/ms2/tune.htm

Nytter lite med et map hvis man ikke forstår hva som foregår.
Trenger strengt tatt ikke ferdig map bare for å få start og få sikra tomgangen.

Samme som ovenfor... må ha inn basiskunskapene først, ellers kan du gjøre at ting går rett til h********, spes hvis endel laddetrykk er involvert...

VolvoR-Sport
26/05/10, 22:29
okei, får prøve å lage en map ut i fra info på megamanual når den tid kommer :)

Berg Performance
03/06/10, 13:15
Jepp, det var det jeg gjorde! Masse lesing og testing i alle retninger, og når jeg fyra i gang visste jeg hva jeg skulle gjøre! Anbefaler å ha nett i garasjen..!

VolvoR-Sport
04/06/10, 09:06
det jeg også tenkte, står jo greit step by step der egentlig :)
ja, skulle hatt nett..

Modalen
04/06/10, 09:24
Manualene ligger lagt ut i PDF format, så de kan lastes ned. :)

VolvoR-Sport
04/06/10, 14:15
okei :)
men kjekt å ha nett også, litt enklere å finne sikkert?