PDA

Vis full versjon : 940 FB, Null sprut fra dysene!



Flateland
20/05/10, 20:04
Heisann!

Har en kamerat med en 940 fb, bilen får ikke bensin ut av dysene, menn kommer bensin inn fram til dysene. menn bilen vill ikke sprute ut noe. bilen starta da den blei kald, menn da starta den vell bare på kaldstartdysa.

Jeg tror det er hjernen, menn er ikke helt sikker.
Noen som har evnt noen tips/erfaringer med detta?
Og noen som har en hjerne tilsalgs? =)

TeamBørnOut
20/05/10, 20:07
sjekk jordinga på motoren / til motoren. er det gnist?

Flateland
20/05/10, 20:13
sjekk jordinga på motoren / til motoren. er det gnist?

Har grei gnist, menn kan sjekke jordinga. menn jording må den vell ha da det er bra gnist ve?

jonass
20/05/10, 21:18
Dysene er jordet på nnsuget, sjekk den jordinga.

asdf
20/05/10, 22:57
Hvis du har gnist, bensinpumpa går og det står trykk fram til railen så kan du sjekke "støyreleet" som sannsynligvis er en plass på venstre side frammi motorrommet. I nærheten av abs-klumpen hvis jeg ikke tar helt feil.

Strømmen til dysene går gjennom dette releet.

Et annet punkt å sjekke er hovedreleet/bensinpumpereleet. Det er ikke samme del av releet som gir strøm til bensinpumpa, som gir strøm til dette støyreleet.

*edit: stryk den siste linja der, dersom bensinpumpa går er bensinreleet ok (og det kommer strøm til støyreleet).

TeamBørnOut
23/05/10, 13:32
Det releet kan også "monge".. byttet slikt på noen biler. kan sjekkes vet å "demontere" det å "tyv" koble med et skrujern

asdf
23/05/10, 14:41
trenger ikke demontere noe som helst, bare sette strøm på rett plass og se/kjenne om det slår over

ChrML
23/05/10, 15:04
trenger ikke demontere noe som helst, bare sette strøm på rett plass og se/kjenne om det slår over
Tror jeg heller ville lasket forbi releet eller prøvd et annet som jeg vet virker for å konstantere det.

Er nok ikke så relevant i dette tilfellet, men releet kan fortsatt være defekt selv om det klikker når du setter strøm på spolen. Relee har det med å bli ustabile når de begynner å kvelde, kutte litt inniblandt. Bare røsket for å ta det ut kan være nok til å "riste det i orden igjen" så det fungerer fint noen dager til før det begynner å kødde igjen.


Men hvis svinghjulssensoren er gåen, da ville han vel ikke hatt gnist eller hvis jeg husker riktig?

TeamBørnOut
23/05/10, 15:14
Ingen gnist fordi motoren ikke vet hvor den skal tenne :)

Flateland
24/05/10, 15:50
Skruva litt idag, og så litt stykt på støyreleet til dysene :) med noen knærtt me skrutrekkern, funka bilen som vanlig igjen :D Tusen Takk VCCN Folket :D

asdf
24/05/10, 19:55
Blir spennende å se hvor lenge det varer da.

Flateland
26/05/10, 17:00
Ny er selfølgelig bestilt da, menn verre me hele bilen! hehe