PDA

Vis full versjon : sportsfilter



tommyak
22/04/13, 15:33
hvilket sportsluftfilter ambefaler dere på en volvo v70 d5 2006 mod ?

aarnes
22/04/13, 21:08
Hvis du absolutt skal bytte filter så er lukket konfilter/innsatsfilter det du skal ha.
Åpent filter er visst ikke anbefallt på dieselmotorer.
H&R , Green, BSR er noen gode alternativer.

Steen
23/04/13, 05:50
Kan vel bruke K&N innsatsfilter i den orginale luftfilterboksen også

aarnes
23/04/13, 05:55
Kan vel bruke K&N innsatsfilter i den orginale luftfilterboksen også

Det jeg skrev over ^^
Lukket konfilter

Jakke
23/04/13, 11:47
Hvorfor er ikke åpent filter anbefalt på diesel? Påstand uten kilder, vil jeg si. Har flere venner som kjører diesel med konfilter, noen av dem over flere år. Dog ikke Volvo, men så sa du diesel, ikke spesifikt Volvo sine. Og når jeg tenker meg om, så er det ingen forskjell fra bensin til diesel, annet enn at diesel ikke har gasspjeld.

aarnes
23/04/13, 12:03
Hvorfor er ikke åpent filter anbefalt på diesel? Påstand uten kilder, vil jeg si. Har flere venner som kjører diesel med konfilter, noen av dem over flere år. Dog ikke Volvo, men så sa du diesel, ikke spesifikt Volvo sine. Og når jeg tenker meg om, så er det ingen forskjell fra bensin til diesel, annet enn at diesel ikke har gasspjeld.

Det var ingen påstand, regna med at det kom et sånt svar.
Jeg skrev "Åpent filter er visst ikke anbefallt på dieselmotorer. " jeg har bare lest rundt på internett om det, derfor jeg skrev det. Rett meg om jeg tar feil.

Jakke
23/04/13, 14:24
Har ingen kilder jeg heller. Men så sier også folk at man skal kjøre tørt konfilter på biler med hot wire MAF, som Volvo bruker. Likevel bruker BSR konfilter med olje i.

http://24.media.tumblr.com/tumblr_ls7n23WrgF1r1ejbco1_500.jpg
:D

On the flip side, så tviler jeg åp at det er skadelig. Det går luft inn, thats it. Logisk sett skulle det ikke være noe i veien med det, iallefall. Men varmeskjold er kjekt å ha, men det er det jo på alle motorer.

turb00le
23/04/13, 16:04
Konfilter bråker noe jævlig på diesel. Var hvertfall slitsomt da jeg prøvde på en 1,9 tdi.

Sent from my MB526 using Tapatalk 2

tommyak
24/04/13, 21:17
ok, så da vill det si i realiteten at det har ikke noe å si hvilket luftfilter jeg har på, om det er åpent eller lukket filter.

Steen
25/04/13, 13:55
Letteste er bare og prøve å se hva som skjer :p

Jakke
25/04/13, 15:13
Konfilter bråker noe jævlig på diesel. Var hvertfall slitsomt da jeg prøvde på en 1,9 tdi.

Sent from my MB526 using Tapatalk 2
Nå bråker 1.9TDI noe jævlig til vanlig da. Finnes vel bare en motor som tikker mer enn den, og det er Mazda sin 2-liter fra 90-tallet.