PDA

Vis full versjon : Deaktivere kupe-sensor alarm ?



Morgis
22/04/13, 13:40
Hvordan deaktiverer jeg kupe-sensoren i min 2009mod V70 ?
På land-roveren kunne jeg trykke 2ganger på låseknappen for å deaktivere kupesensoren...
Er usikker på om det fungerte sist jeg testet når jeg hadde bikkja i bilen...
oppdaget neste morgen at alarmLED indikerte utløst alarm.. men om det var alarmen fra 1.gang den ble utløst er jeg ikke sikker på.
har ingen bryter i midtkonsollen for deaktivering.

på landroveren koblet jeg også ut alarmsirenen (det var faktisk Volvo sirene) til alarmen, og bilen benyttet automatisk hornet som alarm.
Er dette tilfelle på volvo også ? mener sirenen sitter under dekselet ved høyre vindusvisker ?

Morgis
22/04/13, 15:40
kupesensoren fant jeg på radiomenyen, så da er det dilemmaet løst :)

SagaPer
22/04/13, 22:46
Godt tips: les bruksanvisningen.

Morgis
23/04/13, 06:16
det gjør jeg bare til nøden når jeg handler på ikea :D

ovlov86
23/04/13, 10:09
Har du ikke noe tråd på denne?

SagaPer
23/04/13, 12:17
det gjør jeg bare til nøden når jeg handler på ikea :D

Du MÅ selvsagt ikke lese bruksanvisningen for å kjøre bilen din. Jeg vil nå si at det er mye verdifull informasjon om alle typer utstyr i manualen. Jeg har en fullspekket bil og liker å vite mest mulig om alt utstyr med funksjonalitet og innstillinger.

Morgis
23/04/13, 15:23
ingen prosjekttråd enda. må vel snart få laget en :)

ovlov86
23/04/13, 15:28
ingen prosjekttråd enda. må vel snart få laget en :)

Do it!

FreddieAwD
23/04/13, 18:17
Hadde samme problem med min, bikkjen min, en Labrador dreiv og utløste alarm på bilen, og jeg fant ut at man kunne deaktivere denne..
Men jaggu klarte bikkjen å løse ut den alikelvell,selv om kupealarm var deaktivert...
Er det noen andre sensorer om innvirker, som gynging av bil som utløste den ?

Fredrik

Morgis
23/04/13, 21:41
kan godt være det er en gyro som slår ut på vugging i vogna

SagaPer
24/04/13, 11:04
Det finnes også nivåsensor. Tilleggsvalg ved bestilling av bil. Denne registrerer om bilen endrer vinkel fra bakken når alarm er aktivert. F.eks. forsøk på å stjele hjul (jekking) eller at bilen heves for å taues vekk (tyveri). Denne sensoren deaktiveres sammen med kupesensor i radiodisplay. Viktig å deaktivere denne på vestlandet med mye ferger. Alt dette står i manualen for bilen.

Wangen
24/04/13, 12:30
Ligger utstyrsliste til bilen i hanskerommet, men det har du sikkert sett :)

Morgis
24/04/13, 12:58
lang liste, skumleste over den før den ble arkivert i bilpermen ;)