PDA

Vis full versjon : volvo 940 starter ikke



skaret
21/04/13, 15:36
har bytta hele el nettet i bilen og satt inn 16v turbo i bilen. når jeg vrir om tenninga og skal starte tikker det bare i relet og det skjer ingenting. jeg kan ta skrutrekker på startern og da går den rundt. noen som har vært borti det her? motoren er jordet skikkelig

Svirre
21/04/13, 16:22
Hvilket relé tikker det i?

skaret
21/04/13, 18:54
Hvilket relé tikker det i?
start relet, det nederst til venstre på sikringsboksen

Erlend Dystland
21/04/13, 19:00
Hmm, satt i stikket til starteren feil? Er vel + og styrestrøm som skal inn på starteren.
Gjorde samme feilen i går, bytta signalstrømmen over på det andre stikket på starteren, så fyra den :)

skaret
21/04/13, 19:13
Hmm, satt i stikket til starteren feil? Er vel + og styrestrøm som skal inn på starteren.
Gjorde samme feilen i går, bytta signalstrømmen over på det andre stikket på starteren, så fyra den :)
skal sjekke opp det, mener jeg prøvde det oppi all banninga i stad:P men må man ha 16v hjerner eller kan man starte på 8v? vil ikke si det er mye forskjell på om det er en 16v eller 8v men

Svirre
21/04/13, 19:20
Trur det er forskjell på 16v og 8v, men om ledningsnettet ble bruk tilhørende motor type kunne føre til kluss om det var bytta?

skaret
21/04/13, 19:30
Trur det er forskjell på 16v og 8v, men om ledningsnettet ble bruk tilhørende motor type kunne føre til kluss om det var bytta?
bilen er en 91 modell, som jeg har bytta absolutt alt i, det er satt inn nett fra en 96 modell turbo bil, også motoren er en b21et med 204gt topp, 234f innsug, 558 dyser, tlao chipper i 8v hjerner, 3¨lmm, 8v grenerør og holset hx35

Erlend Dystland
21/04/13, 22:52
Ville som sagt dobbeltsjekka signalstrømmen til starteren, iogmed at den tydeligvis ikke får strøm :)

skaret
22/04/13, 18:02
Ville som sagt dobbeltsjekka signalstrømmen til starteren, iogmed at den tydeligvis ikke får strøm :)
har prøvd og bytte over men skjer ingenting, jeg må ha glemt noe etter jeg har bytta alt der tenker jeg. men når jeg tar og kortslutter starter'n så går den rundt, men vil ikke starte, oser bare bensin og smeller skikkelig i eksosen bare....

Erlend Dystland
23/04/13, 00:30
Finn fram multimeteret og sjekk om det går strøm til starteren da? Om det i det heletatt er noe liv i styrestrøm ledningen :)