PDA

Vis full versjon : volvo 740 230k med tennings problemer, hjelp!!



surrehue87
20/04/13, 18:23
hei!
bilen min får ikke gnist! (1987 mod 740 230k) har sjekket det meste og byttet mye, bilen får bensin og har byttet: plugger, pluggledninger, rotor, fordelerlokk, coil, tenningsmodul. jeg har sjekket regreima at den sitter der den skal å at alle vakumslanger å slikt er riktig, har også sjekket ledninger og sikringer ved sikkringsboksen, kan det være noe styreenhet eller noe? kan det være den svarte boksen nede ved rattstamme/ pedalene? trenger hjelp fort! :)

Jan turbo
21/04/13, 09:10
Du må sikkert bytte hallgiver til tenninga,den sitter oppe bak på motoren din ned på svinghjulet.

Kvalsen
21/04/13, 13:51
Hei!

Har samme problem med min. Feilen kom og gikk etter at den hadde stått ubrukt i omtrent et år. Nå har den tatt kvelden helt. I og med at den kommer og går hele tiden slik den selv føler for og at jeg ikke har noen andre problemer når den virker er jeg rimelig sikker på at feilen er elektrisk.

Hvor går de an å finne koblingsskjema til disse ('87 B230K, 240)? Har prøvd i lenger tid, men finner bare skjema til motorene med "sylindrisk" coil og tre koblingspunkter.

surrehue87
21/04/13, 19:56
å? er det hallgiver på de da? :) da skal jeg isåfall sjekke det nå etterpå! :)