PDA

Vis full versjon : Sprengskisse på ekstra oljekjøler til x70 99 ->



ThePlace
17/04/13, 18:59
Er det noen som har sprengskisse på den ekstra oljekjøleren til automatkassene for x70 fra 99 ->?

Mener det er forskjell på opp til '98 og fra '99, med tanke på innfestingen.
Har nettopp kjøpt til min '00 modell, men får ikke tegningen i instruksjonen til å stemme med den oljekjøleren i esken.
Det gjelder en 2000 modell med 5-trinns automat.

hgnubel
18/04/13, 06:44
Hvis du har turbobil er ikke festene til kjøleren lange nok til å feste den foran IC, så da må du lage til noe enkelt med et gjengestag på hver side...

ThePlace
18/04/13, 14:04
Nei, det er ikke turbobil. 2,4 20v 140hk sugis.

ThePlace
21/04/13, 19:36
Ingen med Vadis eller noe som har bilde av denne satsen? Det har delenr: 9499131


Hvis du har turbobil er ikke festene til kjøleren lange nok til å feste den foran IC, så da må du lage til noe enkelt med et gjengestag på hver side...

Det er noe av det jeg stusset litt på i bildene i monteringsinstruksjonen, for der var kjøleren montert med noen hylser og lengre skruer for å bygge den lengre ut. Men det fulgte ikke med hverken lengre skruer, utbyggingshylser eller noen forklaring på at det skulle bygges ut.
Det eneste det stod om turbobiler var en rørsats som man tydeligvis må ha i tillegg, fra intercooler tror jeg.

hgnubel
03/05/13, 13:28
Glemte denne tråden litt dessverre. Her har du noe i hvert fall:

http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=239382&ukey_make=865&ukey_model=12011

ThePlace
03/05/13, 19:50
Takker.

Det var delene 9 og 10 jeg var usikker på om jeg måtte ha da de ikke fulgte med, men de er vel til 97-98 eller er det til turbo?!?
Har skaffet de nå så jeg har de i bakhånd ved montering.

hgnubel
03/05/13, 20:33
Kan ikke huske jeg så dem i mitt kit heller, det ble uansett montert av firmaet som byttet automatkassen så jeg har ikke montert den selv :(

Det er 9499131 du har kjøpt? Jeg kan ikke se noe annet enn at det skulle være en del av det kitet, men satser på at du har alt du trenger nå. Du kan uansett ta det i to operasjoner om du støter på noe uforutsett og ting tar lengre tid; du kan jo ha kjøleren skrudd fast før du begynner jobben med å koble den til oljen..

Ser ingenting som tyder på at 9 og 10 kun er til turbobiler. Er en skive der (11) som ser ut som man ikke trenger på biler med turbo eller ac, men i Volvos egen tilbehørsbroskyre står det faktisk at kjøleren ikke passer turbobiler, så de virker ikke helt stødig i alt synes jeg.

ThePlace
03/05/13, 20:43
Det er 9499131 jeg har kjøpt ja.

Del 9 og 10 er en lengre skrue og en utbyggingshylse, for å få kjøleren lengre ut.
Tror det var dette PerTurbo fikset med gjengestenger på en av sine biler, men husker ikke om det var pga at det var 97/98 modell eller turbo.

Hadde tenkt å montere kjøleren m/slanger selv, og få verkstedet til å ta tilkobling av slangene i forbindelse med flushing.