PDA

Vis full versjon : Hvordan vil en "haifinne" antenne fungere på DAB?

Svirre
16/04/13, 20:48
Sikter til denne:
http://www.ebay.com/itm/Connects2-CT27UV25-Shark-Fin-Style-Roof-Mount-Universal-Amplified-AM-FM-Antenna-/300890595910?pt=US_Radio_Antennas&hash=item460e7a2246&vxp=mtr

En kompis bestilte en slik en fra samme leverandør og er strålende fornøyd. Men jeg sikter til DAB radio senere med åra og da er spørsmålet om denne er udugelig til det eller om det vil fungere?

Rune Stene
16/04/13, 20:54
Den antenna er kun for FM.
Jeg vet ikke hvordan det er med antenne med en original montert stereo, men ved ettermontering av DAB spiller er det egen antenne for DAB signal.

Svirre
16/04/13, 20:56
Prøve å få tak i en orginal antenne da. Mange nye biler på huggerier rundtomkring :)

Jannern
13/05/13, 07:08
men må da være mulig å få laget til noe som kan passe med de orginale antennene? Er jo bare det at man skal få inn signalene..?

Svirre
14/05/13, 13:23
Ikke bare å "få inn siglalene" av det jeg veit/har skjønt. Den vanlige antenna er oppbygd for å ta inn et frekvensområdet 80-120MHz, og DAB nettet går noe rundt 250-270MHz? Så antenna er optimalisert for å ta inn de signalene som du skal bruke. Hadde vært kjekt om jeg kunne få tak i noe orginalt fra en bil som fungerer bra til DAB, da jeg er over middels glad i å høre på radio :) Om antenna kommer fra MB, vag eller andre merker spiller ingen rolle så sant den ikke blir for "jålete". Enkel og grei antenne mao.