PDA

Vis full versjon : Blending av EGR ventil



vålvo
16/04/13, 16:04
Er det noen her som vet hvordan det er med å Blende EGR ventil på 1.6D?
har gjort dette på andre biler,
men går det bra på denne motoren?

Turbo Garage
18/04/13, 15:26
Hei, jeg har 2,0 d og der var det bare å ta av kontakten på ventilen, uten noe mere hokkus pokus, får heller ikke feilkoder i displayet. Sikkert samme på 1,6, bare å prøve, så kan du sette den tilbake hvis det ikke går.
gjorde dette på v70 og da fikk jeg lysende melding, måtte sette på igjen kontakt og satte en plate i åpning slik at det ble tett ( pakkning uten hull ) lykke til

thedengen
18/04/13, 17:31
Hva er egentlig meningen med EGR ventilen hvis man ikke får feilmeldinger når man kobler den av? Merker du noe forskjell med den av eller på?

vålvo
18/04/13, 18:36
Aner ikke, har ikke prøvd å koble den fra, hadde bare en kollega med citroen 1.6 der ventilen har krangla gjentatte ganger, og nå så han seg lei, så vi blenda den med plate,
og bilen er ikke til å kjenne igjen mtp. respons og soting, så tenkte å ta min før det blir noe krøll med den.
men kan prøve å koble den av og se

Mawi
18/04/13, 20:56
EGR er det vanligste problemet med 1.6D motorene.. Men anbefaler og blende den med plate. Kan oppstå feilkoder etterhvert. :P men er ikke værre enn å få slettet den da. og kjøre videre, det som er kjipt er vis den kjører sånn limphome greie.. da mister du motorkraft :(

aarnes
19/04/13, 09:23
EGRventilen setter aldri limpmode.
Den sier bare "Motorsystem - service erfordras" i kjørecomputern konstant.
Jeg har opplevd de fleste problemer med EGR som er mulig. den var rett og slett helt tett og ville ikke leve lenger.

Har lenge fundert på tanken av å dra av kontakta til elektronikken der, men jeg mener , egr-ventilen er der for en funksjon. hva kan skje på sikt om man kobler den ut?

C.Erstad
19/04/13, 10:12
EGRventilen setter aldri limpmode.

egr-ventilen er der for en funksjon. hva kan skje på sikt om man kobler den ut?

SOter bare ned motoren innvendig...
Bare å prøve og blende... Skjer vel ingenting annet enn at du KAN få feilkoder...

aarnes
19/04/13, 10:21
SOter bare ned motoren innvendig...
Bare å prøve og blende... Skjer vel ingenting annet enn at du KAN få feilkoder...

Den soter ned motoren innvendig på sikt?
Noe sier meg at det kanskje ikke er veldig gunstig?

vålvo
19/04/13, 13:09
Her er litt generell info
http://www.chipit.com.au/support/support/egr_blanking_plate/

Torsen67
21/04/13, 08:43
All den småkjøringa vi har i norge på kald motor svekker egr-funksjonen på sikt. Dette resulterer i nedsoting og da har plutselig egr-ventilen blitt et problem og gjør ugang i stedet for nytte. Dette kan skje allerede etter 40-50 000km.

Det er bare å blende egr ventilen, ikke noe problem, men noen vil få feilmelding. Ville nok heller prøvd å bli kvitt feilmeldinga enn koble egr tilbake.

Det er eu-politikere som forlanger dette så da kan man selv tenke seg hvor god denne ideen er.

aarnes
22/04/13, 21:41
Fantastisk å følge EU regler i et ikke-EU land.

Jeg skal teste på min, dra ut kontakta se hvor mye spennende som skjer!

Torsen67
24/04/13, 09:49
Hvor langt har bilen din gått Aarnes?

aarnes
24/04/13, 10:27
127k

typos brought to you by my Xperia