PDA

Vis full versjon : D5 som kakkler på tomgang?



FolloAuto
15/04/13, 21:06
Hei.

Er det noen med D5 her som har samme problem som meg?

Høres ut som motoren begynner å kakkle, evt at det høres ut som en god gammel Volvo BM som står å går på tomgang.. Dette skjer kun på tomgang etter bilen har stått ca 1 minutt i ro..

Likt uansett om motor er varm eller kald.

S60 - 2005 - D5 163 hk manuell. Registerreim/strammehjul/vannpumpe etc er nylig byttet på 160.000 service.

Ola Hagen
15/04/13, 21:29
hører du lyden fra toppen ved dyserøra ell? Eller lenger ned? bare sånn ca?

Bare å dra av den pynten oppå motoren og kjenne litt/høre på toppen og dyserøra.

Morgis
16/04/13, 00:12
høres ut som dysene

Larsemann82
16/04/13, 07:24
Hei.

Er det noen med D5 her som har samme problem som meg?

Høres ut som motoren begynner å kakkle, evt at det høres ut som en god gammel Volvo BM som står å går på tomgang.. Dette skjer kun på tomgang etter bilen har stått ca 1 minutt i ro..

Likt uansett om motor er varm eller kald.

S60 - 2005 - D5 163 hk manuell. Registerreim/strammehjul/vannpumpe etc er nylig byttet på 160.000 service.

Sliter med det samme selv. I følge Volvo er det på min bil utløserlageret som kakler.

Steen
16/04/13, 12:20
ble kvitt en del lyde på min bil med bytte av svinghjul og utløserlager :)

FolloAuto
18/04/13, 18:06
Er nok utløserlageret.. Den forsvinner når jeg trykker inn clutchen.

Takk for svar.

Larsemann82
18/04/13, 20:08
ble kvitt en del lyde på min bil med bytte av svinghjul og utløserlager :)

Hva måtte du ut med for den jobben? Vurderer å bytte utløserlageret, men antar d koster skjorta siden kassa må ned. Noen som vet om d er noe problem å kjøre med et utløserlager som kakler?

Steen
18/04/13, 20:27
Gjorde jobben selv med hjelp.måtte ned med ramma under motoren og gearkassa.
Utløserlageret kosta rundt 1500kr mener jeg og svinghjulet kosta rundt 11 000 mener jeg. nytt orginalt

Aurelius
18/04/13, 20:37
Jeg har trolig samme kakling som deg( høres ut som om motoren går på færre sylindre og høres ikke pent ut), men tror du kan drøye med å bytte. Jeg fikk ihvertfall vite av naboen (som jobber på Volvo) at jeg kunne kjøre laaaangt med dette uten at det måtte byttes. Det høres bare mye værre ut enn det det er :) Jeg skal ikke bytte med det første ihvertfall, men kan ikke si jeg liker lyden.. :P

Slettmyr
22/04/13, 21:08
Hadde kakling på min også, bytta svinghjul og utløserlager så ble lyden borte :)

Henning Paulsen
23/04/13, 13:20
hei, jeg er ikke noen mekaniker, men kjenner endel som er :) om den sviver som en snekke på tomgang så er det stor sannsynlighet for at en eller flere av dysene lekker på returen. min er høres ihvertfall ut som en snekke nå, jeg og en kompis skal ta en dyse test på min i morgen ettermiddag for å sjekke om det er det som faktisk er feilen. en dyse koster mellom 2500-3000 og arbeidet på å skifte en tar ca 0,5 - 1 time litt avhengig av om de sitter jævlig godt fast eller ikke :D men på Volvo motoren er de jo veldig lette og komme til, så er fort gjort uansett :) kan si ifra i morgen om det var det som var problemet, tør bare ikke si det sikkert før jeg har målt, selv om det mye trolig er en (ja, håper faen ikke på flere) som lekker :p

Henning Paulsen
23/04/13, 13:24
åja, leste litt her nå :p skal ikke blande meg her :) det er nok sikkert mye lurere å høre på de andre guruene her og ikke en som tror han kan litt om det :p