PDA

Vis full versjon : Spørsmål om svinghjul til TDI



HAS
15/04/13, 20:59
Hello. Jeg lurer litt på hvordan et bra dobbelmasse svinghjul skal være. Skal det være noe bevegelse mellom ytre del og hoveddel?
Har ikke peiling på dobbelmassesvinghjul :)


Takk for kloke svar!

Svirre
15/04/13, 21:03
Åssen bevegelse tenker du på? Av det jeg har sett så kan en ytre ring skrus av, men skal ikke være noe bevegelse på svinghjulet :p

HAS
15/04/13, 21:25
Ytre del kan vris litt :)
Er ikke noen skruer på mitt svinghjul.

Svirre
15/04/13, 21:59
Hmm...må si jeg er usikker på det. Men kan ikke finne det annet enn ulogisk ved at den skal væra bevegelig.

Sagen
16/04/13, 05:58
Tror ikke det skal være veldig mye bevegelse i det, uten at jeg vet hvor mye. Hensikten er at det skal ta opp vibrasjoner.

Sollien
16/04/13, 21:06
litt bevegelse skal det være ja... usikker på hvor mye men kan tenke meg ca 1-2cm til hver side, så skal det være ganske seigt/hardt... dette skal fungere som en converter og sikre mykere igangsetting og mindre vibrasjon! det er sånn jeg har blitt fortalt det, en annen ting er at de har en tendens til å ryke og er sikkert ikke billige... selv bygde jeg om til enkelt massesvinghjul da jeg byttet gearkasse forrige uke, ikke fordi det var gåen... men jeg gidder ikke å vente på at det skal ryke :D

HAS
17/04/13, 09:11
Javel ja! Hvilket svinghjul og clutch brukte du da? Jeg har snakket med DLI i sverige. De ville lage et enkelmassesvinghjul til meg som var helt likt dobbelhjulet. 4000 sek + frakt og norsk moms.

Sollien
17/04/13, 11:56
Brukte fra en 98 mod, de var lik triggerkrans på, du må også bruke trykkplata fra samme svinghjul ... men vær obs på at jeg brukte kassa fra 98 også, splinesdim på dobbelmasse og enkelmasse er ikke lik!!

Sent from my HTC Desire

HAS
17/04/13, 17:16
Har vært i kontakt med Norsk bildelsenter, mulig de greier å skaffe et dobbelmasse til en grei pris. Det er jo tross alt en VAG-del. Det hadde vel vært det enkleste.
Hvor går det ann å få tak i clutchlammel med fjæring vist det blir aktuelt med enkelmasse-hjul? Er vel ikke hyllevare akkurat det. Jeg har jo 99 mod kasse.

Sollien
17/04/13, 18:16
Om du vurder å kjøpe brukt kan du få kjøpe mitt med Clutch som er ca 1-1,5 år gammalt;)

Sent from my HTC Desire

HAS
17/04/13, 19:45
Om du vurder å kjøpe brukt kan du få kjøpe mitt med Clutch som er ca 1-1,5 år gammalt;)

Sent from my HTC Desire

Nja, står vel over det. Ellers takk :) Tar ikke sjansen på noen brukt. Motor og/eller girkassa i bilen skal ikke ut en gang til! Driver med full overhaling.
Utfordringen slik jeg ser det nå er å finne en lamell som passer vist det blir enkelmasse svinghjul.