PDA

Vis full versjon : søker erfaringer med 2007mod D5 AWD med automatkasse



julen
15/04/13, 20:41
som tittel sier, jeg søker erfaringer med 2007mod D5 awd 185hk.
bilen har rulla 250 000km

tenker da på f.eks:
-hvor sterk disse motorene er i forhold til de gammle sliterne jeg fer vant til på gammle typen x70(opp til 2000mod).
-AUTOMATKASSA?
-elektronikk?
-awd system?

gjengangerfeil p disse bilene?

på forhond takk for svar :)

Ola Hagen
15/04/13, 21:35
den awd systemet kan jo bli kostbart hvis den ikke blir fulgt opp. Er noe med olje pumpe på den pluss hylsa, men det kan noen andre her fortelle mer om.

MEN, mora mi hadde slik xc70 og der kom det ulyd i differensialen på bakakslingen, etter besøk på østli så ble det bestemt at kronhjul og pinjong måtte byttes. Og for å fikse dette så måtte hele bakakslingen skrus av og sendes til fabrikken og overhales. Demontering og montering ble utført på østli servicesenter, kostet 32 000kr eller noe lignende, er ikke 100% sikker på prisen, men var svindyrt...

EDIT fant kvitteringa nå, var på 42 000kr' bomma med ti tusen...

julen
17/04/13, 22:29
den awd systemet kan jo bli kostbart hvis den ikke blir fulgt opp. Er noe med olje pumpe på den pluss hylsa, men det kan noen andre her fortelle mer om.

MEN, mora mi hadde slik xc70 og der kom det ulyd i differensialen på bakakslingen, etter besøk på østli så ble det bestemt at kronhjul og pinjong måtte byttes. Og for å fikse dette så måtte hele bakakslingen skrus av og sendes til fabrikken og overhales. Demontering og montering ble utført på østli servicesenter, kostet 32 000kr eller noe lignende, er ikke 100% sikker på prisen, men var svindyrt...

håper jeg ikke får noe store problemer med biln siden den nå er kjøpt :)

julen
17/04/13, 22:34
har nå kjøpt bilen...
ble handla av bilforhandler, jeg har snakka med begge tidligere eiere. bilen har komplett sevicehefte å bra vedlikeholdt.

men den har følgende skavanker som siste eier ikke ordna siden han uansett skulle taut ny bil

-feilkode på 3 glødeplugger
-lekasje mellom vinkeldrev å girkasse. sikkert bare en simring...? evt mye jobb å bytte kontra 1996-2000mod awd?
-def foringer på stabstag (hele hovedstag måtte byttes)
-noe ulid i profilreim (løpehjulet)

ellers ikke noe spessielt å henge fingern på.

jevnlig flusha girkasse (mener det var på hver 60 000km)

TommyG
18/04/13, 05:32
Jeg hadde startet med å bytte det løpehjulet hadde jeg vert deg. Har hørt om tilfeller på d5 der vifterreim hat røket og tatt med seg reg reim

C.Erstad
18/04/13, 06:32
[QUOTE=julen;742742]har nå kjøpt bilen...
-lekasje mellom vinkeldrev å girkasse. sikkert bare en simring...? evt mye jobb å bytte kontra 1996-2000mod awd?
QUOTE]
Ca. samme jobb der ja...
Bare litt trangere ca.

julen
20/04/13, 18:41
takk for svart :)

hvis noen har tips på felger til biln er det bare å gi tips! :)

vil helst ha noe med litt kant på :P

Elverumawd
20/04/13, 20:44
Nebula er veldig pent på de bila. Hadde det på min 2007 D5 awd ;-) å jeg angrer på salget! http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1517.jpg

sendt fra galaxy'n ;-)

aarnes
21/04/13, 11:30
Her har du bilde av en med lekkasje mellom vinkeldrev å girkasse.
Må ut med kassa for å få bytta den..
Denna lekkasjen her var såpass stor at det fløyt olje i bunnplata...
(V70 D5 2005)

http://aarnes.me/c70/2013-03-14 19.14.54.jpg

C.Erstad
21/04/13, 13:15
aarnes... det der er en propp som har falt ut mellom motor og gir. mest sannsynligt! :)

Men du får se etter hvor lekasjen er. er det most olje fra vinkelgirområdet er det enten det eller oljelekk fra girkasse.
Vinkelgir oljen er gjenomsiktig med en liten pissefarge på.
Automatolje er rød.