PDA

Vis full versjon : B19A med gnist og bensin starter ikke.



Motstand
15/04/13, 19:18
Morn!.

Har en B19A som ikke vil starte. Noen som kan hjelpe?

Parkerte den på torsdag uten en eneste feil, men når jeg skulle starte den opp i dag var den helt død. Ikke et eneste tegn til å ville starte. Pluggene gnistrer og får bensin så kan ikke skjønne hvorfor den skal krangle. Den burde i det minste fyre LITT?

Har bytta og justert stiften, sjekka plugger, kabler, rotor og fordelerlokk. Gnisten står og bensinen spruter. Reima står der den skal, ingen falskluft og Kompen er i orden.

Hva har jeg glemt?. Skal bytte den kondensator saken på fordeleren og fylle på kondensvæske i morgen men etter det er jeg blank.

hovve93
15/04/13, 19:55
Hadde selv et sånt problem. da var det en rød kabel som går på "plussfordeleren" som hadde et brudd. Dem ga gnist og bensin da også men tror det var for lite. Sjekk de du kanskje du finner en feil der. Ellers kan det være kabelen til fordeler som går til coil!

Motstand
16/04/13, 12:40
Sjekka over ledningene nå og alt så bra ut. Men takk for tips!.

Jeg trur også at det kan være for dårlig gnist. Skal bytte kondensator og prøve en annen coil så får jeg se om det hjelper. Hvis ikke blir den sendt til forsvaret som hinderløype for tanks.

Jannern
18/04/13, 07:48
er jo bare å ta ut en plugg, la den sitte i pluggkabelen og dra den rundt en runde for å sjekke fargen på gnisten ;) blått er flått! xD
ellerså kan det være at den drukner? Sjekket gasseren din?

Motstand
18/04/13, 13:10
Da fant jeg ut av problemet. Kondensatoren var sliten :P. Ikke lett med stiftetenning når man er vandt med supermoderne LH2.4..

Daniel V
28/04/13, 00:54
Bare å finne frem tenningslampen det, still tenningen på 11 grader, og sett stifteåpningen på 0,4, så skal du se du får bil som går som en klokke! :)