PDA

Vis full versjon : Problemer med instrument 944



adrian.k
14/04/13, 16:10
Hei!
Hadde tidligere et instrumentbord som var veldig feil. Speedometermåleren kunne gå fra 10-80 på sekundet, og deretter ned til 0 igjen, og gikk maks i 110. Bensinmåleren hadde varsel om tom tank og lå på bånn hele tiden, mens varme måleren var stabil. Turtallet fungerte merkelig nok!

Jeg trodde derfor at det måtte være en feil med mitt instrumentpanel, og fikk derfor et annet et av en kamerat. Dette var fra hans tidligere delebil, som skulle fungere 100% riktig. Når vi satt inn dette hadde jeg de samme problemene, bare at fartsmåleren fungerte ok, men lå vanligvis over 20 km/t enn det farta egentlig er på. Bensinmåler funker heller ikke.

Hva kan være problemet? Vi tippa på føleren i tanken er defekt, men angående speedometeret aner jeg ikke. Om noen har erfaringer eller kunnskaper om dette, så ber jeg dere om hjelp på hva som må fikses.

1987_Turbo745
14/04/13, 21:12
dårlig jording til instrumentet kanskje? angående speedometer prøv og rengjør med diesel\bensin\bremserens bruk sandpapir\stålbørste på kontaktdelene på bakakslingen

gsmik
15/04/13, 14:38
Aceton eller isopropanol funker bra det å.