PDA

Vis full versjon : Forslag til turbo på 2,0t



lilleulv
19/05/10, 20:36
Må bytte Turboen på 850, 2,0lt min,, hadde litt lyst å finne noe som bygger trykk litt fortere,,, den e jooooo så slapp på lav rpm,,,,

å holder det med standar topp pakning når man kjøre ca 1bar??? eller kjøper man noe grommere??? i såfall hvor??

å et siste spm,, hvor mye "safe" hk kan man ta ut av en 2,0????

TeamBørnOut
19/05/10, 20:49
Burde nok trykkteste systemet ditt å sjekke over turboen. skal ikke være mye lagg i de små turboene... mulig du får invistere i et bedre grenrør. det som sitter orginalt er jo horibelt :s (de er ihvertfall litt bedre de nyere "R" grenrørene).
Du kan plukke mye hk med toppakningen din. et er turboen som er hindringen orginalt. den har forlite eksoshus. Se etter en KKK24 med et grenrør fra nyere bil på blocket.se eller hør med kilroy på forumet her. :)

GMV
20/05/10, 00:14
Disse motorene trenger litt turtall for å fungere, da de har veldig kort slaglengde.
Kan med fordel bytte til en litt større turbo. Autotech har chip for 19T og 3" eksos på disse motorene, mener prisen var 5500sek sist jeg hørte med de. Ga ca 300Hk.

lilleulv
20/05/10, 12:55
Burde nok trykkteste systemet ditt å sjekke over turboen. skal ikke være mye lagg i de små turboene... mulig du får invistere i et bedre grenrør. det som sitter orginalt er jo horibelt :s (de er ihvertfall litt bedre de nyere "R" grenrørene).
Du kan plukke mye hk med toppakningen din. et er turboen som er hindringen orginalt. den har forlite eksoshus. Se etter en KKK24 med et grenrør fra nyere bil på blocket.se eller hør med kilroy på forumet her. :)



turboen som står på er søppel,,,,,, hvilke bil/serie finner jeg en brukende turbo,, ingenprob å kjøpe en ny heller,, så fremst jeg slipper å bygge så mye om,,, så hvilke turbo snakker vi om da?? vet ikke hvor mye hk jeg skal ta ut da fruen også skal kjøre denne,, selv på vinter :D

940pearl
20/05/10, 13:12
19T kjøpes f.eks. hos turbomeck, samt 3" DP, helt bolt on.

TeamBørnOut
21/05/10, 06:29
Ville gått for kkk24 isteden :) mye bedre turbo. samme pris.
3" DP er et must ja :) det er i DP hvor nesten all effekten i "trimeksos" effekten blir hentet.

Alt passer bolt on som pearl sier. Bilen blir like sivilisert som før. men du kan kjøpe en chip å få en del mer effekt da :)

lilleulv
21/05/10, 07:38
da er det vell bare å handle inn godis da :D

GMV
21/05/10, 14:35
Ville gått for kkk24 isteden :) mye bedre turbo. samme pris.
3" DP er et must ja :) det er i DP hvor nesten all effekten i "trimeksos" effekten blir hentet.

Alt passer bolt on som pearl sier. Bilen blir like sivilisert som før. men du kan kjøpe en chip å få en del mer effekt da :)

Husk at disse KKK ikke har 360 graders lager som Mitsubishi turboene.
På turboperformanceclub forumet er det få som skryter av KKK24 pga de er meget følsome på for høyt ladetrykk +1,2 bar.
Trodde en slik turbo skulle være bra jeg, men har blitt skeptisk etter å ha sett flere turbohavari etter kort tid. Om du skal kjøre mitsu 16T eller større så MÅ du ha #7 eksoshuset med 3" vinklet utblås. Orginalt så sitter det #6 hus på disse motorene, det er for lite.

TeamBørnOut
21/05/10, 15:03
kkk24n har større turbin og fløder bedre.. at kkk24n ikke tåler 1.2 bar er nok bare noe tpc piss som kommer av at noen sikkert tror den turbon er kjempefin å montere på en rødblokk :P
kkkn har jo vinklet hus den også..

GMV
21/05/10, 15:20
kkk24n har større turbin og fløder bedre.. at kkk24n ikke tåler 1.2 bar er nok bare noe tpc piss som kommer av at noen sikkert tror den turbon er kjempefin å montere på en rødblokk :P
kkkn har jo vinklet hus den også..

Jeg vet at KKK'n har vinklet hus. Har sett at i 7 av 10 tilfeller hvor V70/S60R som er blitt chippet så ender det i turbohavari. Kan jo godt hende at turbo'n er nok stresset ifra før på en sånn motor. KKK fungerer IKKE på rødblokk, den er tom dårligere enn 16/18/19T....
Er også flere som har klaget over dårlig spool med en sånn på 850 T5R og R, det må vel annen programvare til for å få det til å fungere optimalt på en sånn motor. Uansett så krever en 2.0T litt mer turtall pga den korte slaglengda.