PDA

Vis full versjon : XC60 2011 mod tysk import



iStereo
11/04/13, 13:32
Har fått et bra tilbud på en XC60 D3 2011 modell. Denne er tysk importert, og kjøpet går via en forhandler. Bilen har en fjernstyrt Webasto. Betyr dette at den har en dieselbrenner som starter når motoren starter?? Eller må jeg starte opp Webastoen manuelt når det er minusgrader ute, for å beholde temperaturen på kjølevæska og få opp tempen i bil kupeén??

The Sven
11/04/13, 15:35
I mangel på andre svar, så mener jeg at denne skal starte automatisk når bilen går. Fjernstyringa er vel tilleggsutstyr så du kan slå den på før du skal kjøre.

kospaang
11/04/13, 23:05
Høres i utgangspunktet ut som den har fått montert en fjernstyringsmodul med Webasto fjernkontroll. For øvrig en kontroll med ekstremt god rekkevidde (flere hundre meter). Regner med at de hadde beskrevet 'med timer' om det var kun tids-styring de mente, og at On-Call løsningen hadde vært fremhevet om den var montert.

/mvh

SagaPer
12/04/13, 12:18
Jeg har selv en XC70 D5 2009 Summum. I disse bilene er dieselvarmer standard der du har Autovarmer som kjører brenneren PÅ når temperaturen er lav. Så kan man ettermontere (software) timerfunksjon som gjør at du kan forhåndsinnstille start av brenner (to ulike tider). Pris ca kr 2.000. I tillegg til dette kan du ettermontere fjernstart (jeg har dette) som gjør at du kan starte dieselvarmeren manuelt innenfor ca 600 meter avstand (og stoppe den om ønskelig). Pris ca kr 5.000. På de helt nye modellseriene dekkes denne fjernstarten gjennom Volvo-on-Call app i mobiltelefon.

iStereo
12/04/13, 18:22
Takk for svar!!

Da ble det en 2011 mod D3 til 246000 kr på meg gitt. Denne har en fjernstyrt Webasto og en timer funksjon med 2 forskjellige innstillinger. En digresjon: Det er som er litt morsomt er at bilen står med 21" felger på sommerhjulene..!! Heftig!! :-)

BTW det viktigste for meg var at den har en dieselbrenner som starter automatisk når det er kaldt ute, for å holde opp kjølevæske tempen og temp inne i kupeen.. :-)