PDA

Vis full versjon : Hvordan ta av dørtrekk på Volvo 240?



masju
19/05/10, 18:48
Hei, Lurte på om hvordan man skal ta av dørtrekkene på Volvo 240 uten å ødelegge di? Ser at det sitter noen skruer inne i "dørlomma" på trekket.
Hvordan kommer man til di?

Sorry hvis det har vært en tråd om det før men fant ikke noe på søket;)

Agrostar
19/05/10, 19:02
Kartholdaren trur eg at du berre løftar rett opp faktisk. Hos meg har dei som har hatt det av før ikkje visst det, og båra nokon hol så ein kom til skruane istadenfor. Men eg meinar at det berre var å løfte rett opp.

Dørtrekka der må du ta av dekslet på sveiva og fjerne den, ta ut pluggane i armlene og skru av dei og, så må du ta tak i plastdekslet som er rundt utløysaren for opning av døra og ta av det, så ta av plastbeskyttelsen på utløysaren, plasten på dørlåsen må og skruast av.

Da skal det eigentleg berre vere å vippe/dra/trekke dørtrekket av heile vegen rundt, og løfte det opp.

Mr. Crepsley
19/05/10, 19:12
Må ikke av med plastbeskyttelsen som er på utløseren.

Agrostar
19/05/10, 19:14
Ahh, nei sorry :p Var å henta dørtrekk og plastgreia der for ikkje så lenge sidan, blanda nok litt.

masju
19/05/10, 19:25
Takk for raskt svar:) Må bytte alle nøkkel låsene mine så må ha det av da ;) Klarte å knekke nøkkelen min :(

TurboNoob
20/05/10, 15:24
Kartlomma sitter også i 3 plstskruer i bunnen, som må vries 90 grader. Så er det bare og løfte den av skruene i toppen.

Vær forsiktig når du tar av selve dørtrekket, så du ikke ødlegger klipsene de sitter fast , eller drar dem rett ut av dørtrekket.

volvo2før
20/02/12, 00:38
Låner tråden din litt og spør etter litt det samme (håper det går bra). På sjaførside og passasjerside framme MED el.ruter så går håndtaket rett opp isteden for på skrå. Altså det du holder i når du åpner/lukker døren. Hvordan skrus denne løs fra døra?? Sitter 2 skruer innenfor de to plastpluggene, og en i nedkant av handtaket, men hvordan få løsnet det i overkant?

Agrostar
20/02/12, 07:49
Kva meinar du? Er berre dei 3 skruane du pratar om. Så skal armlenet vriast opp til du kan dra det rett ut.