PDA

Vis full versjon : V70 2,4T 2000mod. Tomgangprob.



hanso
10/04/13, 08:48
Stadig nye feil på min bil altså.
Nå vil den ikke gå på tomgang. Den starter hvis jeg gir gass og må holdes på gasspedalen. Den klarer så vidt å nå 3000 omdreininger når jeg trykker flat pedal. Går så vidt an å kjøre opp til 60 km/t.
Hmm...
Er dette kjente symptomer på en vanlig feil tru?

Børge Vikebø
10/04/13, 14:54
gasspjeld. Kjent feil med gasspjeldene fra magneti mirelli som står på disse. men les ut feilkoder først for sikkerhetsskyld, men jeg antar det er det som er galt.

hanso
10/04/13, 15:53
Men den er ny.

FroBe
10/04/13, 17:02
Hvis du har montert ny ETM selv må du til verksted å få lastet inn ny software fra Volvo.

Har bilen fungert fint etter monteringen kan det selvfølgelig også være lekkasjer i intercooler, slanger eller sensorhull mellom turbo og ETM.

hanso
11/04/13, 08:44
Den er byttet på Volvo og er riktig programmert.

Tar en titt på den i dag. Kommer vel litt røyk hvis turbo ikke fungerer normalt?
Tenker litt på bensinpumpe, trykkregulator eller noe "helelektronisk jeg ikke har greie på".

Den har jo fusket i lang tid uten at et eneste verksted vil sette fingrene i den. De skjønner ikke hva fuskingen kommer av. Volvo mener at det er en mekanisk del i girkassa selvfølgelig.

Vatnehol
11/04/13, 23:28
tomgangs problemer kan relatëre til lmm, lamda i front, gass spjeld og automatkasse.
det du beskriver er jo nødmodus, mange av de må slettes før bilen går normalt igjen.
etter slik jobb så gjør som Frode sier, gå over luft slangene og sjekk for lekkasjer.

bensin trykker er lett å sjekke, men hadde trykket fjusket på tomgang så hadde nok bilen ikke gått framover i det hele tatt. slå på tenning(du skal høre pumpa starter og stopper), og så trykker du på sykkel ventilen på fuel manifoilden, skal blåse ganske kraftig ut der eda.