PDA

Vis full versjon : Fremre bussningar i länkarmar bak !



apollo
09/04/13, 19:55
Hei har hatt servise og fikk beskjed om at Främre bussningar i länkarmar bak begynte å bli dårlige på begge sider, ca pris for å bytte disse er 6000- 7000 svk. fikk jeg opplyst .
Sendte en mail til Auto og Trailerp@rts AS på disse og der skulle de ha nkr 1850 .- for to stk.
Jeg er litt usikker men er dette noe jeg kan bytte selv ? , noen som har hatt samme problem ?
Bilen har gått 150 000 km

Stig-Arne
10/04/13, 20:13
Spør du meg høres det veldig merkelig ut at foringene må byttes etter bare 150 000 km
Foringene må presses ut, så med mindre du har verktøy for dette, så bør det settes bort

Voolvoo
10/04/13, 20:17
Bøye,brenne å herje, så får du de ut :) Men å få inn de nye uten verktøy er verre..
Jeg har brukt skrustikke, og svinghjulsavdrager fra moped til å presse foringer med:P Funka, men var tungvindt :P

MadAss
12/04/13, 19:44
Foringene slipper pga rust i ytre metallring. Bør bruke verktøy som er spesialtilpasset til dette, for foringa skal stå i vinkel inne i bærearmen. De nye foringene skal også tektyleres med Volvos tektyl (som ikke ødelegger gummi).

apollo
13/04/13, 07:31
takk for svarene , ja får se hva jeg gjør etter hvert , har tilgang til presse , men er vel best å sette den inn hos volvo :-)