PDA

Vis full versjon : Små forslag til forbedringer



ChrML
11/12/09, 16:57
Her kan dere komme med små forslag til forbedringer på selve forumprogramvaren.

Jeg begynner med en liten ting jeg la merke til. Som standard for nye brukere så bør egentlig Trådvisning være satt til Eldste først. Iom at det er standard på alle andre forum for å ikke forvirre nye brukere. Man må et lite stykke inn i kontrollpanelet for å endre det, noe som ikke alle vil finne ut av. Og det er jo egentlig best å lese innleggene i tråder kronologisk ovenfra og ned :).

Anders-
11/12/09, 17:17
det skal bli endret, vi har flere ting vi skal endre på også, mye som skal på plass nå i starten..

Takk for innspill, kom gjerne med fler :)

Wahl
12/12/09, 15:44
Her kan dere komme med små forslag til forbedringer på selve forumprogramvaren.

Jeg begynner med en liten ting jeg la merke til. Som standard for nye brukere så bør egentlig Trådvisning være satt til Eldste først. Iom at det er standard på alle andre forum for å ikke forvirre nye brukere. Man må et lite stykke inn i kontrollpanelet for å endre det, noe som ikke alle vil finne ut av. Og det er jo egentlig best å lese innleggene i tråder kronologisk ovenfra og ned :).

Det kan endres på instillinger, har selv jort det, funker fint :)

ChrML
12/12/09, 16:24
Det kan endres på instillinger, har selv jort det, funker fint :)
Yep, er klar over det, men det jeg sier er at Eldste først bør være standard for nye brukere. Siden mange ikke er klar over at sånt kan endres og det blir tungvint i forhold til andre forum hvor det er omvendt.

Men det er jo bare en liten tweak i Administrator innstillingene for standardinnstillinger for nye brukere, ingen stor ting å fikse :). Det samme gjelder trådvisningen forresten, der er nyeste nederst standard, noe som også er stikk motsatt. Lar seg enkelt reversere med et lite klikk på Siste melding, men blir ikke husket til neste gang man går inn på et forum :).

ChrML
12/12/09, 19:25
Noen av administratorene som har erfaring innenfor PHP programmering? Alt dere foreslår angående Kjøp og Salg er fullt mulig.

gaupe
13/12/09, 11:02
Noen av administratorene som har erfaring innenfor PHP programmering? Alt dere foreslår angående Kjøp og Salg er fullt mulig.

Ja, men dette er tidkrevane, det beste hadde vore å funne eit fungerande system som verte vedlikehalde. Veien blir til når vi går :)

sredving
14/12/09, 17:16
Savner litt de "Vis uleste meldinger | Se nye innlegg | Se dine innlegg" jeg.

Og ang poengsystem for salg&kjøp. Hva tenker dere da? Håper for all del det blir en 1-3 det går ann å gi da ja. 1-6/1-10 blir jo litt feil?
"Han sendte ikke pakken innen 2 dager, derfor blir det bare 3 og ikke 10...."

Gjerne et nytt utseende her også...

TeamBørnOut
14/12/09, 17:22
Jeg finner ikke "quote" knappen her en gang jeg :D

-----------------------------------------------
Savner litt de "Vis uleste meldinger | Se nye innlegg | Se dine innlegg" jeg.

-----------------------------------------------
Enig i dette! Mulig det er en mulighet. men var lett på det andre forumet.

Wahl
14/12/09, 17:27
Jeg finner ikke "quote" knappen her en gang jeg :D

-----------------------------------------------
Savner litt de "Vis uleste meldinger | Se nye innlegg | Se dine innlegg" jeg.

-----------------------------------------------
Enig i dette! Mulig det er en mulighet. men var lett på det andre forumet.
står jo med store bokstaver på inlegget

TeamBørnOut
14/12/09, 17:29
står jo med store bokstaver på inlegget

Ja den har jeg sett. men i det andre forumet kunne man dra inn sitater mens man skrev. ser ikke den muligheten her (mulig bare meg). går jo å gjøre det manuelt men!

sredving
14/12/09, 17:33
Ja den har jeg sett. men i det andre forumet kunne man dra inn sitater mens man skrev. ser ikke den muligheten her (mulig bare meg). går jo å gjøre det manuelt men!
Sant, tungvint løsning å gjøre dette selv om du skal sitere flere brukere i samme innlegg:p

Morgis
14/12/09, 17:52
Forumet har Multi-sitering.
http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?186803-vBulletin-com-Running-3-6

Knappen rett til høyre for Quote knappen under innleggene :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2009/12/3.png

TeamBørnOut
14/12/09, 17:57
ah! takker! (burde jo egentlig skjønt det :rolleyes:)

Men "litt" teit at man ikke kan gjøre det mens man skriver svar :P

skal utseendet på forumet endres? det føles så "klumpete" ut?

Morgis
14/12/09, 18:01
Forumet har Multi-sitering.
http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?186803-vBulletin-com-Running-3-6

Knappen rett til høyre for Quote knappen under innleggene :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2009/12/3.png


Ja den har jeg sett. men i det andre forumet kunne man dra inn sitater mens man skrev. ser ikke den muligheten her (mulig bare meg). går jo å gjøre det manuelt men!

Du kan nok trykke på tilbaketasten å merke av flere du vil sitere. du kan også merke av innlegg i helt andre tråder også, å få dem sitert i det innlegget du holder på med :)

Utseende håper jeg personlig vi gjør noe med.
Men er vel ikke det som blir prioritert i oppstarten antar jeg :)
Sikkert mange koslige og aggressive bugs å ta hånd om i starten tenker jeg ;)

sredving
14/12/09, 18:10
Kunne godt lagt inn noen maksstørrelse på bilder også. Litt irriterende når det kommer bilder i 700 000x900 000 osv....

Karlsen
14/12/09, 18:41
Kunne godt lagt inn noen maksstørrelse på bilder også. Litt irriterende når det kommer bilder i 700 000x900 000 osv....

Jeg syntes store bilder er fint jeg, hvertfall når de er tatt med skikkelig kamera. Men finnes jo selfølgelig en begrensning. 1600 x ett eller annet syntes jeg er minium.

sredving
14/12/09, 18:50
Jeg syntes store bilder er fint jeg, hvertfall når de er tatt med skikkelig kamera. Men finnes jo selfølgelig en begrensning. 1600 x ett eller annet syntes jeg er minium.
Joda, men det må gå ann å ha små thumbnails på forumet, så du heller ka nyte det svære bildet ditt i en egen fane eller vindu. Jeg synes ikke Biltema-brytere er så pene at de må nytes i en oppløsning på 3840×2400.
Så å ha et bilde i tråden som er f.eks 640x480 med en link til større bilde er kanskje en ide? Litt irriterende at scrollknappen er så liten at den ikke vises også om noen legger inn 2000 bilder i 3840×2400....

Karlsen
14/12/09, 18:56
Joda, men det må gå ann å ha små thumbnails på forumet, så du heller ka nyte det svære bildet ditt i en egen fane eller vindu. Jeg synes ikke Biltema-brytere er så pene at de må nytes i en oppløsning på 3840×2400.
Så å ha et bilde i tråden som er f.eks 640x480 med en link til større bilde er kanskje en ide? Litt irriterende at scrollknappen er så liten at den ikke vises også om noen legger inn 2000 bilder i 3840×2400....
Godt poeng, noe slikt må jo la seg gjennomføre!?

sredving
14/12/09, 19:10
Godt poeng, noe slikt må jo la seg gjennomføre!?
Det lar seg vel gjennomføre om noen av admin har litt php-kunnskaper ja :)

Janus
14/12/09, 20:33
Ser også at det ikke går an å endre tittel på worklog etc. Er det mulig å få til sånn som det er på VF? Annonserer for 2stk xenon kit, men har solgt 1 og vil gjerne informere om det i tittelen.

The Sven
14/12/09, 20:49
Ser også at det ikke går an å endre tittel på worklog etc. Er det mulig å få til sånn som det er på VF? Annonserer for 2stk xenon kit, men har solgt 1 og vil gjerne informere om det i tittelen.

Hjalp deg med dette, men du har helt rett i at det burde være mulighet for brukerne å endre tittel i tråder de har startet selv, noen som kan ta en kikk på dette?

THolandsli
14/12/09, 20:59
Hjalp deg med dette, men du har helt rett i at det burde være mulighet for brukerne å endre tittel i tråder de har startet selv, noen som kan ta en kikk på dette?

Skal fikse det.

Janus
15/12/09, 07:40
Hiver bare ut et forslag til, hva med å ha "chat" som et slags ekstrautstyr til forumet? Ser flere forum som har dette på toppen eller nederst på forumsiden. Kan være greit å ha hvis det ikke utgjør for mye på 'performance' i forhold til serverne?

http://forum.vccn.no/img-dump/2009/12/391.jpg

gaupe
15/12/09, 11:12
Hiver bare ut et forslag til, hva med å ha "chat" som et slags ekstrautstyr til forumet? Ser flere forum som har dette på toppen eller nederst på forumsiden. Kan være greit å ha hvis det ikke utgjør for mye på 'performance' i forhold til serverne?


Vi kan vurdere dette først når vi ser at vi klarar å handsame dei viktige delane av forumet først.

microplex
15/12/09, 22:56
Jeg ønsker meg et kategoriseringssystem under kjøp og salg av deler, slik at jeg slipper å bla igjennom side opp og side ned av 740/940-deler når jeg er ute etter deler til 240.

Jeg synes dette fungerte bra på Volvoforumet, så et lignende system er ønskelig.

Om det er mulig, så ønsker jeg også en karaktersetting av kjøpere og selgere likt det systemet som er f.eks. på Tradera, slik at man kan lettere se hvilke kjøpere/selgere som er seriøse. Gjerne da med mulighet for å legge inn en kort kommentar hvis man er fornøyd eller misfornøyd med en brukers responstid mtp. betaling, forsendelse av deler eller lignende. Dette vil føre til en mer seriøs kjøp og salg avdeling, og vi slipper uønskede episoder som vi dessverre har sett noe av tidligere. Dette gjelder folk som har forhåndsbetalt for varer som de ikke har fått, eller har fått defekte varer o.l.

Mvh Turbo_K

denne støtter jeg!
det var mange på volvoforum som blandt annet ikke sendte ''alt'' som skulle være med av deler osv. da kan man også rangere den selgeren etter hvordan han/hun har opptråd mot kjøper.

larsa-std
15/12/09, 23:36
Layouten trenger en liten jobb... Ganske traust og lite "innbydende".

Hva er det med alle de forskjellige "konvolutt" symbolene i trådene? Hadde det ikke holdt med et symbol for uleste, leste og de man er aktiv i selv?

henrik940
16/12/09, 15:02
Savner en "Mine innlegg" knapp..

Per Turbo
16/12/09, 15:07
Om du går på Hurtiglenker til høyre i toppraden og så klikker du på Abonnementstråder finner du de trådene du har abonnement på ihvertfall.


Nesten det samme.. :)

henrik940
16/12/09, 16:17
Er nesten ikke i nærheten engang.. På VF er det en knapp i høyre hjørne, der det er "Mine innlegg".

Veldig simpelt. Muligheter for noe sånt?

Morgis
16/12/09, 16:22
Ny benytter deg av " Nye meldinger " knappen øverst i midten?
Du kan trykke på navnet ditt ovenfor avataren til venstre, og deretter klikke på "se flere innlegg fra ----".
Løsning i første omgang til denne knappen kommer på plass hvertfall :)

http://www.morgis.net/Volvoforum/Volvo%20Car%20Club%20Norway/mine%20innlegg.jpg

microplex
16/12/09, 16:29
men den rubrikken som er øverst, der det står hvem som har lagt inn innlegg i tilknytning til hvem osv...
går det ann og få vekk den?? siden alle innleggene kommer ikke opp osv hos meg:confused:

jeg vil at de eldste innleggene kommer først. da får jeg ikke brukt den linjæremodus.
men tråd modus. Da kommer det opp så mye dritt som jeg ikke skjønner en dritt av, da det kommer opp noen av innleggene og ikke alle.

Hva skal jeg gjøre da?

henrik940
16/12/09, 16:35
Ser ut til å være en grei løsning inntil videre :)

OHKorpan.
16/12/09, 19:45
Flott forum;) Håper dette varer!
Men den "Rangeringen" på prosjekttrådene. Hva menes med det? Å hvorfor er det allerede "Stemt" på tråder jeg ikke har sett på enda?:rolleyes:

Morgis
16/12/09, 20:00
Flott forum;) Håper dette varer!
Men den "Rangeringen" på prosjekttrådene. Hva menes med det? Å hvorfor er det allerede "Stemt" på tråder jeg ikke har sett på enda?:rolleyes:

Om du tenker på stjernene, så er det en snittkarakter av det brukerene har rangert tråden etter.

boman
16/12/09, 22:48
Jeg støtter også å få en enkel 'Mine innlegg' knapp! ;)

THolandsli
18/12/09, 23:04
Stenger denne tråden nå. Fint om dere oppretter en egen tråd for hvert ønske slik at det blir lettere for oss å holde oversikten. Vi vil da merke tråder som vi har kikket på og løst med "Utført" i topic.

mvh
THolandsli
Admin