PDA

Vis full versjon : Dyser står åpen

Herfindal
04/04/13, 16:57
Har problemer med dyser og bensinpumpe på min 940 med b230fk.
Står ms3 datasprut i den som er koblet innpå det orginale ledningsnettet.
Motorommet tok fyr for en uke siden også bytter jeg ut alle ledningene som jeg så var smeltet og brent opp, kjøpte nye dyser og satt i og byttet noen bensinslanger også fikk jeg start. kjørte med den en hel dag, var litt tungstartet pga den fikk for mye bensin men det gikk... Men så parkerte jeg den om kvelden og morgningen etter når jeg skulle starte den hadde jeg på tenningen en liten stund også skulle jeg starte den med då var det allerede kommet inn så mye bensin at ikke starteren engang klarte å turne motoroen. Har funnet ut at når jeg tar på tenningen så går bensinpumpen for fullt heletiden og dysene står helt åpen og bare spyler ut bensin.

Takk for hjelp!

joko5
07/04/13, 18:21
Noen som kan hjelpe stakkars ole?

vassengen
11/04/13, 20:53
Tja, kan si hvor jeg hadde begynt ivertfall.
Dysene har jo konstant spenning og får jordsignal fra hjernen. Koble fra ledningen(e) som jorder dysene i kontakta til hjernen og la alt annet være intakt. om dysene fortsatt står åpne hele tida, så går ledningene til jord et sted, hvis ikke ligger problemet ii hjernen, feks. brent transistor..

Herfindal
11/04/13, 22:06
Jeg vet ikke hvilke av ledningene som er loddet til hjernen som kommer fra dyser. Men er det mulig å måle seg fram til dette med multimeter?

Herfindal
11/04/13, 23:39
Tok av hele kontakten til hjernen og da stoppet det, er hjernen røke da eller må jeg finne kun ledningene til dysene?

vassengen
13/04/13, 08:07
Tok av hele kontakten til hjernen og da stoppet det, er hjernen røke da eller må jeg finne kun ledningene til dysene?

du må finne signalledningene til dysene og koble fra bare dem..
Det går enkelt an å måle se fram med multimeter med diodetester..