PDA

Vis full versjon : setebelte venstre bak v70n 2001



TommyG
04/04/13, 11:35
Jeg har hatt barnesete i baksetet med en slik jekkesak for å stramme beltet. Dette har gjort at beltet er blitt strekt, og da ikke er hverken pent å se på, eller like godt ved en kollisjon.
Noen som vet om dette er en forholdsvis grei sak å få byttet?

Edit: Volvo skal ha kr. 2207,- uten rabatter for dette og det har vo nr: 6841679

Ola Hagen
04/04/13, 16:23
Jeg har hatt barnesete i baksetet med en slik jekkesak for å stramme beltet. Dette har gjort at beltet er blitt strekt, og da ikke er hverken pent å se på, eller like godt ved en kollisjon.
Noen som vet om dette er en forholdsvis grei sak å få byttet?

Edit: Volvo skal ha kr. 2207,- uten rabatter for dette og det har vo nr: 6841679

hvis du kontakter bildesign as, så har de sikkert. De kjøper biler og hugger de og selger delene. Og de finner sikkert noen som er strøkne til deg.

aarnes
05/04/13, 21:04
Send en e-post til post@trailerparts.no - hør hva de skal ha.
Ellers så er bildesign et alternativ - dyrt tho.
Du kan jo høre med Brødrene London i Oslo - de har ganske mange volvo inne til enhver tid.

TommyG
06/04/13, 12:47
har snakket med bildesign, de skal ha kr 1300,- pluss frakt for brukte.
baksetespesialisten skulle klare kr 1000,- pluss mva og frakt, men de skulle være flett nye.

Det er vel ikke stor tvil om hvem jeg evt. vil gå for.

Men er det ingen som har byttet disse før? Jeg er litt skeptisk på å være førstemann som bytter disse med tanke på denne beltestrammeren.

aarnes
06/04/13, 13:05
Jeg har aldri bytta de, men demontert så og si alt der tidligere.
Husk bare å koble ut batteriet før du begynner, sitter en haug av sensorer osv der.

Har forsøkt å bytte setebeltet bak i 850'en vår - det ga jeg opp til slutt. der er også beltestrammeren slakk.
Bilen er riktignok fra 96 og plastiken veldig sprø , knekker av ingenting osv.

Her er beskrivelse.
Si fra om du trenger noen av dokumentene som det linkes til inni der

http://aarnes.me/c70/belte.pdf

Det er for både foran og bak

Griffin
17/04/16, 21:08
Dette såg litt sånn vanskelig ut. Er det noen som har gjort bytte på disse?

Begge mine bak er veldigt dårlig tilbakerulling på og det er litt dumt da jeg har barn bak så må alltid stramme dem manuellt. Jeg har veldig lyst att bytte hvertfall den ene som er verst men våre flott om noen har gjort dette før.

Svirre
17/04/16, 21:52
Dette såg litt sånn vanskelig ut. Er det noen som har gjort bytte på disse?

Begge mine bak er veldigt dårlig tilbakerulling på og det er litt dumt da jeg har barn bak så må alltid stramme dem manuellt. Jeg har veldig lyst att bytte hvertfall den ene som er verst men våre flott om noen har gjort dette før.

Det skal visstnok være litt tuklete å bytte ut, men fullt mulig. Har ikke du gjort denne jobben, mrstfu?

mrstfu
17/04/16, 22:30
Nei, jeg har ikke bytta de. Ser dog ut som at belterulla sitter bak låsemekanismen til seteryggen, så mulig det er litt knot, ja. Som sagt, har ikke byttet den, så skal ikke snakke for høyt her.