PDA

Vis full versjon : Vibrasjon ved bremsing [LØST]



Straydog
02/04/13, 19:22
Hei.

Har fått en irriterende vibrasjon når jeg bremser i lav hastighet, typisk fra rundt 30 km/t og nedover. Problemet oppsto etter en hard nedbremsing fra godt over 100, og selv om jeg har byttet skiver og klosser fremme og bak, så er problemet fortsatt der. Skal prøve å rense ABS-sensoren, og har lest at hjullageret også kan være synderen. Noen som har hatt lignende problemer?

Erlend
03/04/13, 08:55
Det kan være endeleddet ditt, fikk vibrasjon i bilen min i fjor og da var det faktisk endeleddet mitt som var slitent:p

gswede
03/04/13, 12:13
Vibrasjon fremme eller bak?

Bak skal du ha shims mellom klossene for å unngå resonnans, uten disse rister hele bilen noe voldsomt ved nedbremsing, selv fra liten fart og ned mot null - full stopp.


Se shimsa her www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=105316

ThePlace
03/04/13, 20:27
Bak skal du ha shims mellom klossene for å unngå resonnans, uten disse rister hele bilen noe voldsomt ved nedbremsing, selv fra liten fart og ned mot null - full stopp.

Regner med at dette gjelder x70 FWD også?!?
Og de følger tydligvis ikke med klossene, men er "ekstrautstyr"?
Skal bytte skiver og klosser bak snart, derfor jeg lurer.

Straydog
03/04/13, 21:29
Vibrasjon fremme eller bak?

Bak skal du ha shims mellom klossene for å unngå resonnans, uten disse rister hele bilen noe voldsomt ved nedbremsing, selv fra liten fart og ned mot null - full stopp.


Se shimsa her www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=105316
Tror det er nettopp dette ja! Skal bestille disse shimsa og se! Takker for svar! :)

Erlend
03/04/13, 21:42
Jeg har aldri hørt denne lyden på min bil, og ikke noen andres 850er heller. Men jeg har lest denne før. Mine er dønn stille og det er det samme med naboen min sin også, ikke en gang noe skriking.

Straydog
03/04/13, 22:16
Jeg har aldri hørt denne lyden på min bil, og ikke noen andres 850er heller. Men jeg har lest denne før. Mine er dønn stille og det er det samme med naboen min sin også, ikke en gang noe skriking.
Min skriker heller ikke med nye skiver og klosser. Alt av forstillingsdeler med unntak av venstre bærebro er også nytt...

Straydog
26/04/13, 18:43
Da har jeg fått satt på shimsa, og nå er problemet borte. Anbefaler alle å kjøpe disse om klossebytte står for tur. :)

ThePlace
26/04/13, 18:57
Bra det ordnet seg, har kjøpt disse selv til skive/klossbytte.

Skriv "LØST" i overskriften, så blir det enklere for folk å finne løsninger :)