PDA

Vis full versjon : Strøm til ekstra ryggelys V70



SverreP
01/04/13, 12:54
Jeg har kjøpt en 27W LED arbeidslampe som skal brukes som ekstra ryggelys på V70'n. Vil ha strøm til denne uten å risikere å brenne av ledninger eller ødelegge noe elektronikk... Først tenkte jeg å sette inn mindre LED-pærer i de originale ryggelysene så strømforbruket senkes i disse (fra 2x21W til 2x4,5W), og deretter koble arbeidslampen rett innpå den originale kursen uten rele. Da blir det totalt 36W forbruk kontra 42 originalt.
Under bagasjeromsgulvet på venstre side ligger to ubrukte kontakter. En av disse er en 4-veis hvor den ene lederen har konstant + med tenningen på. Denne pluggen er antagelig ment for noe ekstrautstyr, men kan jeg evt bruke strøm herfra og koble arbeidslampen over rele?

Noen som vet hva disse kontaktene er beregnet på? CD-veksler eller sub f.eks.?

850GLTsilver
01/04/13, 14:08
Ligger en ekstra strømkabel der bak.
Finner den ved antenna
Men 2X27W går fint uten fare for å brenne kablene.
Selv kjører jeg 2X35W på ryggelysa.

SverreP
01/04/13, 17:45
Ligger en ekstra strømkabel der bak.
Finner den ved antenna
Men 2X27W går fint uten fare for å brenne kablene.
Selv kjører jeg 2X35W på ryggelysa.

På denne er det antenne i sideruta bak, og pluggen ligger på denne siden.

locked
02/04/13, 20:55
En av disse er en 4-veis hvor den ene lederen har konstant + med tenningen på. Denne pluggen er antagelig ment for noe ekstrautstyr, men kan jeg evt bruke strøm herfra og koble arbeidslampen over rele?

Noen som vet hva disse kontaktene er beregnet på? CD-veksler eller sub f.eks.?
Den 4pins med grå/rød kabel med tenningspluss trur eg er til cd-vekslar.

I alle tilfelle så har eg brukt den som straumforsyning når eg har montert xenon ryggelys.

850GLTsilver
08/04/13, 23:40
Ser du i instruksjonsboka så er det oppgitt rimelig finmasket hva de enkelte kursene fra sikringsboksen går til.