PDA

Vis full versjon : Feil med lys på 740



OdinGjelseth
31/03/13, 19:33
Heisann! Når jeg vrir lysbryteren mellom park og kjørelys hører jeg det klikker i dashen og bensinmåleren hopper fram og tilbake. Og parklysa vil ikke gå av når jeg setter på kjørelys. Også lurer jeg på hva de øverste rød lysene på baklyktene er til?

René Fredriksen
31/03/13, 19:56
Heisann! Når jeg vrir lysbryteren mellom park og vanlig hører jeg det klikker i dashen og bensinmåleren hopper fram og tilbake. Og parklysa vil ikke gå av når jeg setter på vanlig lys. Også lurer jeg på hva de øverste rød lysene på baklyktene er til?

Parklysene skal lyse sammen med kjørelys lys. Om du har stasjonsvogn så er de øverste lysene tåkelys. Det med bensinmåleren er mest sannsyneligt jordings feil bak på speedometer printplaten.

OdinGjelseth
31/03/13, 20:00
Takk! Så da er det ikke noe galt når park ikke slår seg av med mindre jeg slår av alt lys?

René Fredriksen
31/03/13, 20:02
Niks, Alt i sin skjønneste orden =)

OdinGjelseth
31/03/13, 20:02
Og speedometeret slutter å virke iblant. Men hvis jeg banker på dashen kommer det igjen. Da er det kanskje samme jordfeilen?

René Fredriksen
31/03/13, 20:04
Det er mest sannsyneligt ja, ta og napp ut speedometer og ta og lodd over alle loddepunkter som er og finne, eventuelt skjekk at alle kablene sitter skikkeligt på plass bak der :)

OdinGjelseth
31/03/13, 20:45
Vet du hva det kan være siden tåkelysa bak ikke lyser? Bytta sikring idag. Er ganske ny innen bil..

René Fredriksen
31/03/13, 21:41
Vet du hva det kan være siden tåkelysa bak ikke lyser? Bytta sikring idag. Er ganske ny innen bil..

Du må ha kjørelysene på for at tåkelysene skal lyse og sørge for at bryteren for de er på, er som regel en bryter med orange eller rødt lys i. om du har det og de framdeles ikke lyser så ville jeg skjekket lys pærene og dobbelskjekke at du har sett på riktig sikring, i tilfelle kan du ha dårlig kontakt bak i form av eir ( grønn gugge på kontaktene)

OdinGjelseth
31/03/13, 23:03
Er du helt sikker på at parklys skal lyse når jeg setter bryteren på kjørelys? :p

René Fredriksen
01/04/13, 00:17
Ja parklys, de forsiden av kjørelysene framme skal lyse med kjørelysene på.. Sånn er det på de allerfleste biler... Spesielt Volvo, jeg har hatt 1x 240 2x 740 og 2x 850 og alle har hatt parklys med kjørelys.

OdinGjelseth
01/04/13, 00:30
Så det er lov å kjøre med parklys sammen med kjørelys, men ikke bare parklys? Kanskje sånn det er

René Fredriksen
01/04/13, 00:52
Helt korrekt;). Har lov og kjøre med park lys i kombinasjon med grøftelys på lys dag men om kvelden må kjørelys på. :). Men park lysene SKAL lyse med kjørelys pga om en kjørelys pæren ryker på ene siden så har du parklyse til og markere med.

Christian
01/04/13, 01:32
På biler med automatiske kjørelys vil(/skal) parklys alltid lyse.
På biler uten automatiske kjørelys har man muligheten til å skru av lysene, da også parklysene.

På din bil, som har automatiske kjørelys, skal parklysene alltid lyse.
Har du sjekket lyspærene bak? Evnt sjekk om det er strøm i ledningen med prøvelampe/voltmeter.

OdinGjelseth
01/04/13, 12:47
Okei, takk! Så du var fra Re du også :p