PDA

Vis full versjon : Karsko1: V70 1999 10V



Karsko1
18/05/10, 11:16
Min Volvo V70 10V 1999 modell:

Originalmontert utstyr:
Perlemorlakk (417)
Delskinn seter
Hengerfeste
Skinntrukket girspak
Rollo
Lastenett i nylon
AC
Noen interiørpaneler jeg ikke vet hva heter;)

Ting jeg har gjort siden jeg kjøpte den i november 2009:
Packline FXS (skulle ha FX, men de bestilte feil)
17" originale Triton felger
Låsbare hjulbolter
Originale tekstilmatter
Montert tåkelys
Kjøpt hekkspoiler u/bremselys (ikke montert ennå)

Dette er et prosjekt jeg ikke har det travelt med å få optimalt, så oppbyggingen går dermed i tilsvarende hastighet.


Her er den da jeg kjøpte den:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/652.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/1013.jpg

Her er etter vårpussen i vår:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/653.jpg

Karsko1
18/05/10, 11:22
Før sommeren var planen å få tatt å pusset ned venstre bakdør under listen og lakkere den opp igjen ettersom det er rust på nedsiden av døren, montere hekk spoileren, flikk lakkere litt på hjørnene etter noen parkerings merker fra forrige eier, samt å bytte noen styre deler.

Karsko1
27/05/10, 20:43
Her kommer det bilder fra før og etter monteringen av grøftelysene
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/1576.jpg

Som en kan se, så ble det veldig mye bedre
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/1577.jpg

Jeg har også fått plukket ut rukkelet av en gammel Pioneer spille og erstattet den med en original Volvo SC-901 spiller. Venter i spenning på at forsterkeren skal komme slik at det kan bli lyd, men som en kan se av bildene under, så tar den originale seg mye bedre ut i bilen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/1578.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/1579.jpg

Men for å få komplett lyd må jeg jo ha senterhøytaleren også, men den kommer jeg nok til å vente med å sette inn.

Karsko1
01/06/10, 23:38
Nå er det omsider blitt lyd i saken!:D

Når forsterkeren kom, så manglet det selvfølgelig ledningen, så den kom ikke før idag... Gjett om det ble montering i ettermiddag!

Og den lyden kan en ikke klage over, mye mer presis enn det som var. Men jeg savner litt dybde i lydbildet, så kanskje jeg på sikt bygger meg en liten bass i hjulbrønnen:)

Luigi
01/06/10, 23:42
fin bruks bil dette :)

Karsko1
02/06/10, 07:45
fin bruks bil dette :)

Takk!

Karsko1
21/06/10, 17:27
Da er bilen klar for 180 000 service neste uke med flushing av motor, bytting av foring på øvre motorfeste, bremseskive, bremsesko og klosser bak. I tillegg skal jeg få satt på TUV godkjente sport/senkefjærer. Ellers skal "det vanlige" gjøres.

Venter på at karoseriverkstedet skal ha tid til besiktigelse av bilen slik at jeg får montert spoileren og flikket lakken på støtfangerne.

Har også vært på Trafikkstasjonen idag for å bestille nye skilter til bilen. de var så støgg de som var. 120 kr. for to stk, ikke noe å klage på:)

M.Engelsen
18/07/10, 19:38
Når blir senkingen montert da? :D

Kan ta det jeg (:

Karsko1
19/07/10, 16:50
Blir i utgangspunktet i midten av august. Men jeg kan avbestille, så kan jeg komme en tur til deg i neste uke?:)

M.Engelsen
19/07/10, 16:58
Det er ikke umulig:D

Nilsebu
23/09/10, 17:04
Litt manko på updates her :P Hvordan går det med senkingen ?

Så må jeg tilføye at der er dårlig gjort å dra sånne biler VEKK fra Haugesund :P

Karsko1
29/09/10, 11:43
Beklager kjære venner!

Her har dessverre ikke vært noen updates. Kan si at ettersom jeg var borti med min far sin bil i sommer, så gir ikke økonomien noe rom for å gjøre stort. Spoileren står fortsatt i garasjen sammen med senkingen, dessverre. Er hardt å gå på skole, økonomisk.

Men rett før det smalt så fikk jeg montert fjernstyrt sentrallås og kjørecomputer hos Volvo. Ellers byttet jeg også kamakselgiveren da, siden det kom opp mulig feil på den.

Bilen hadde startproblemer siden kamakselgiveren ikke var god, så da ble også tennkabler, rotor og fordelingslokk samt plugger byttet.

Men jeg kan opplyse at bilen den ble kjøpt av en på Os utenfor Bergen, og eieren før det bodde i Åsane i Bergen, og før det gikk den i Tyskland. Så selvom den er registrert der, så har den aldri, etter det jeg er blitt fortalt, aldri bodd der;)

Nilsebu
29/09/10, 11:50
Ingenting å beklage for :) Vet selv hvor hardt der er å gå på skole samt drive med denne type hobby :/

Kjipt det med bilen til faren din.. glad jeg har et gratis pass, hvis noe skulle skje med bilen til mamma, etter at hun kantkjørte felgen min :P

Daniel V
29/09/10, 11:54
glad jeg har et gratis pass, hvis noe skulle skjer med bilen til mamma, etter at hun kantkjørte felgen min :P

Akkruat derfor mamma ikke får låne bilen min lenger :p

Nilsebu
29/09/10, 12:54
Akkruat derfor mamma ikke får låne bilen min lenger :p

Quote Per Turbo: Hvorfor er veikanter så attraktive for det kvinnelige kjønn... fordi de er lange og harde? :P

Karsko1
29/09/10, 13:00
Det med bilen til min far innebar at bla. den ene felgen ikke så ut. Hadde truffet en lav murkant og gjerde langs siden av bilen (Jeg ble presset av en annen, som bare stakk av).

Jeg fikk kjøpt siste felgen av den som var igjen i Norden sa han på Peugeot, siden de tar felger ut av produksjon bare 3 år etter at bilen er gått ut av produksjon, og da produserer de ikke en jævla til.

Men nok om det.


Bestilte EU-kontroll hos Knudsen Bensin- og Service senter i Blomsterdalen (de beste på VW i Bergensområdet btw) igår, og neste ledige time til EU-kontroll var 25. Oktober!!!

Nilsebu
29/09/10, 13:19
Det med bilen til min far innebar at bla. den ene felgen ikke så ut. Hadde truffet en lav murkant og gjerde langs siden av bilen (Jeg ble presset av en annen, som bare stakk av).

Jeg fikk kjøpt siste felgen av den som var igjen i Norden sa han på Peugeot, siden de tar felger ut av produksjon bare 3 år etter at bilen er gått ut av produksjon, og da produserer de ikke en jævla til.

Men nok om det.


Bestilte EU-kontroll hos Knudsen Bensin- og Service senter i Blomsterdalen (de beste på VW i Bergensområdet btw) igår, og neste ledige time til EU-kontroll var 25. Oktober!!!

Og bilen skulle vært inne februar 2010 eller 2011 ?

Karsko1
29/09/10, 14:27
2011, så det er jo ikke krise, liker å få tingene unna. Pappa ble begjært avskiltet en gang fordi han glemte det..:P

Cage
19/10/10, 15:26
approposs murkant... tror jeg blir nødt til å bygge om til V70 monster... ser formeg at murkant problemet muligens forsvinner =P

Karsko1
20/10/10, 15:01
Om noen skulle være interessert, så er jeg åpen for salg av bilen. Jeg begynner neste høst på universitetet, da er det ikke sikkert jeg har råd til å beholde den, og nå går vi en årstid imøte da jeg fint kan låne av foreldre.

Så om noenfinner det interessant så det bare til å sende PM eller svare her.

Bilen fikk nye calippere foran på forrige EU-godkjenning, det er byttet brenseklosser, skiver, og bremsesko bak ved service i sommer. I august ble det montert fjernstyrt sentrallås og kjørecomputer hos Frydenbø Bilsenter på Minde i Bergen.
Det ble også montert tåkelys foran i vår.


Jeg MÅ ikke selge nå, så prisen må være god for at jeg skal selge den.

Karsko1
26/10/10, 13:02
Da er bilen EU-godkjent uten noen anmerkninger!

Fikk også byttet multireim samtidig:)

Karsko1
26/10/10, 13:02
Men hvor mye skal en EU-kontroll egentlig koste?

Nilsebu
26/10/10, 16:23
ligger vel rundt en 500 kr.

TheNorwegianViking
26/10/10, 16:31
Har du en viss prisantydning på bilen om du evnt vil selge?

Karsko1
26/10/10, 20:28
Om du bor i området er du hjertelig velkommen til å komme innom:) Så kan du se hva du er villig til å gi.

Sveinung
27/10/10, 08:35
Pen bil dette. Ikke for å pirke, men finnes Triton felgene i 17" utgave?

Karsko1
24/11/10, 10:25
Nei, det gjør de ikke. På det tidspunktet trodde jeg de hadde samme navn i 18" og 17". Senere har jeg skjønt de har forskjellige navn, men har ikke fått tak i hva de het.

Disse i 17" ble levert originalt på C70, men de er lik originaldimensjonen som leveres på S/V 70.

newgarden
19/02/11, 14:41
hvor mye ga du for fjernstyrt sentrallås?

Sveinung
19/02/11, 18:09
Si ifra til meg hvis du skal selge felgene du har på vårpussbildene.