PDA

Vis full versjon : Problem med bensin pumpe



nilstore84
31/03/13, 18:34
Hei sann. Kan noen bekrefte dette for meg. det er to punkter.

Punkt 1: Kommer en høy pipe lyd konstant når bilen sviver bak ved tanken. Er dette bensin pumpa som er i ferd med å ta kvelden? Og er den vankelig og bytte?

Punkt 2: Motoren går ujevnt på tomgang også. Varierer mellom 800 og 1100 omdreininger. Kan dette ha med bensinpumpa og gjøre eller er det gass spjeldet? Bensin filteret ble byttet for 10000 km siden og da tror jeg ikke det hadde vært byttet tidligere for det var gjennom rustet og lakk.

GLTOslo
31/03/13, 18:42
Hei sann. Kan noen bekrefte dette for meg. det er to punkter.

Punkt 1: Kommer en høy pipe lyd konstant når bilen sviver bak ved tanken. Er dette bensin pumpa som er i ferd med å ta kvelden? Og er den vankelig og bytte?

Punkt 2: Motoren går ujevnt på tomgang også. Varierer mellom 800 og 1100 omdreininger. Kan dette ha med bensinpumpa og gjøre eller er det gass spjeldet? Bensin filteret ble byttet for 10000 km siden og da tror jeg ikke det hadde vært byttet tidligere for det var gjennom rustet og lakk.

ETM: http://www.youtube.com/watch?v=1hNDr0WgVQM

nilstore84
31/03/13, 19:05
Så ille er den ikke. Det som er rart er når jeg skrur av vifta inne i bilen så gir det seg. Så det virker ut som om det er når den skal gi mere strøm at den blir ujavn.

Vatnehol
01/04/13, 04:23
km på bil ?
ujevn tomgang er som regel spjeld som holder på å havarere om du har manuel og gode lmm og lamda i front.(byttes hver 160km)
en pumpe som har gått lenge med tett filter vil dø for sin tid, men den pumper til den plutselig kuttet. er det uvanlig mye lyd av den så har den nok stanget lenge mot tett filter. filter intervall er på 174km.

min havarerte på 230 km, ante fred og ingen fare, startet bilen og den gjekk 15 sek på tomgang og så dødde den. skjært pumpe. den har aldri stanget mot tett filter.

du vil ha litt lyd fra pumpen bake.

du kan sjekke bensin trykket med sykkelventilen fram på bensin manifoilden i motor rommet.
når du skrur på tenningen da skal pumpen pumpe opp trykk og stoppe. tar 2-4 sek, om det tar mye lengre tid så begynner den å bli slitt.

man må lage seg spesial verktøy for å få ut pumpen. er bare å søke på forumet her da det ligger ute.

nilstore84
01/04/13, 06:46
den er gått 234000 km. og det er automat. men er det vanskelig å bytte pumpen?

nilstore84
01/04/13, 15:52
hvordan kommer jeg kommer til den bensin pumpa er det i fra bagasje rommet eller må tanken ned.

aarnes
01/04/13, 20:15
http://forum.vccn.no/showthread.php?52167-V70-2002-2-0T-bytte-bensinpumpe

Alt gjøres fra innsiden av bilen.
Løft opp sitteputene, deretter ut med ryggen (ta av sidestøtteputa, bare å dra den rett ut) løsne bolten og dra hele ryggen ut. samme på begge sider.
Pumpa sitter på høyre side (passasjer)

nilstore84
01/04/13, 21:46
ok. da har jeg noe å gjøre de neste dagene. hurra.

nilstore84
02/04/13, 16:55
har noen en beskrivelse på hvordan jeg kommer til etm eller ets. vil prøve å rense det. men er det vanskelig å komme til?

FroBe
02/04/13, 19:52
har noen en beskrivelse på hvordan jeg kommer til etm eller ets. vil prøve å rense det. men er det vanskelig å komme til?

Bilmodell, motorvariant, årgang?
Det eneste vi vet er at du har en bensinbil, sannsynligvis med P2-chassis.
Regner med at det er du som er 84-årgang, ikke bilen.

nilstore84
02/04/13, 20:24
v70n, 2 liter turbo 2000 mod. har funnet gasspjelde men og må ut med vifta men er det lettest å jekke bilen høyt opp og skru den løs undenifra?

FroBe
02/04/13, 21:22
Jeg demonterte ETM på min 2.4 turbo ovenfra uten å fjerne noe annet enn luftrøret og en bolt på startmotoren som holdt på plass ledningen til ETM.
Veiledning på engelsk med bilder finner man her (https://www.box.com/shared/cjh7pkl0cs).
Godt lys og et lite speil kan være en fordel når man skal løsne de siste boltene til ETM.
Jeg gjorde det selv på en kveld inkludert ombygging/modifikasjon av ETM.

Har du lyst til å modifisere ETM eller lurer på hvorfor ETM blir dårlig finner de denne tråden (http://forum.vccn.no/showthread.php?37951-Noen-som-har-erfaring-med-XeMODeX-modifisert-ETM) med linker til mye informasjon.

nilstore84
05/04/13, 13:58
rykker den pakkningen til etm når enn tar den ut? og kan det brukes på nytt eller må jeg ha en ny? og hvor får jeg tak i det raskt? gjerne kjapt svar

aarnes
05/04/13, 14:02
anbefalles å bytte.
Volvo har stort sett denne på lager. koster ca 50kr

nilstore84
05/04/13, 16:54
da var den renset. og ny pakning og. og bilen går reint. tusen takk folkens.

aarnes
05/04/13, 21:02
da var den renset. og ny pakning og. og bilen går reint. tusen takk folkens.

Flott! :)