PDA

Vis full versjon : 944 mister vann, b230fk



piggis95
31/03/13, 18:07
Heihei, plages med att det krymper med vann i ekspansjonstanken på bilen min.
Generel info om bil.
kjørelengde: 424 000 ca.
motor: b230fk uten AC, chipet, justert turbotrykk til 0,8 bar og 3" JT.

Deler som har med kjølesystemet å gjøre som er byttet; termostat (forigje eier), vannpumpe, kran til varmapperatet og radiator. selvsagt ny frostveske når det ble byttet radiator i vinterferien her.
Ser ikke noe tegn til vann rundt varmapperat krana og registeret, men er fortsatt kjølevann under plastikkmatta på førerside. tørt på passaskjerside. ser ikke noe vann rundt radiator og vannpumpe. ser heller ikke at det er vått rund blokka eller turboen. ser heller ikke tegn til vann på peilepinnen men det var hvit gugge i påfyllings toppa, detter har kommet bort etter at jeg hadde fått på bilen skilt og fått kjørt litt etter veien, kjørte bare små runder på gården siden jeg ikke har lappen enda.

Hadde sjåfør på bilen en kveld her og da fylte jeg opp så det var vann opp til max, kjørte kanskje rundt underkant av 30 mil og nå ligger vannet mellom min og max...
Og da lurer jeg på om noen har erfaringer tips til å feilsøke videre for å finne feilen uten å bytte dyre deler siden jeg går skole enda... finner ikke noe kvitering på topppakningsbytte og kommer ikke på at forgje eier sa noe om det.
Har tenkt på å kjøre på med trykktester for å se om det kommer noe vann noested men må først få lånt meg en.

noen som vet pris på topppakningssett som tåler 220-250 hk om jeg må ty til det? :)

tips og erfaringer motas med STOR takk :D

MVH Roar L

piggis95
03/04/13, 17:48
Bilen blåser ikke hvit når den er varm. ikke noe tegn til vann i oljen eller omvendt...
men det lokter litt eksos av kjølevannet og det ser ut som det har vert noe på bunnen av ekspansjonstanken siden det er en annen mørk farge nederst på den.

hadde hvert fint om noen kunne komme med noen innspill! :)