Logg inn

Vis full versjon : Dieselblokk i T5 motor. Hvilket emne skal man velge?

Knett
31/03/13, 12:32
Har med dette tatt utgangspunkt i flyfaen sin tråd om sylinderforinger eller dieselblokk for å øke styrke på T5 motor. http://forum.vccn.no/showthread.php?6197-Sylinderforinger-i-spesialstål&highlight=d5244t

Har på hånden en 126hk D5244t7 2006 modell. Den har Ø81 boring og slaglengde på 93,15 mm i følge http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_D5_engine. I følge sistnevnte link er dette en andregenerasjons dieselmotor som var produsert mellom -05 og -08. I samme tidsperiode som volvo leverte B5244t5 i S60 og V70. Denne har Ø81 boring og 93,2 mm slaglengde i følge http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Modular_engine#B5204T5. Da har jeg antatt at dieselblokken passer i denne T5 motoren, med lengre råder. Noen som kan bekrefte dette?

Med tanke på utfordringen med å skaffe en B5244t5 med hensyn til pris har jeg vurdert B5204t og B5234t mellom -05 og -08. Men jeg synes det er litt for kostbart å prøve seg frem ved å kjøpe motor for å teste. Ønsker gjerne andres erfaringer her. Er det noen motorer som som er å foretrekke med hensyn på veiv, topp eller annen utforming?

Her har jeg fordelen med at jeg ikke har kjøpt noen motor enda. Det store bildet her er at motoren skal i en banebil, med ønske om ca. 500 hk. Da vil jeg anta at jeg ligger helt på grensen til hva motoren klarer med hydrauliske ventilløftere. Har vurdert ombygging til mekanisk, men dette har jeg ikke tatt stilling til per dags dato, så jeg ønsker ikke så mye diskusjon rundt dette, men kan være greit å ta i betraktning når man skal velge emne å bygge videre på.

Knett
31/03/13, 12:59
En annen ting: Passer bunnpanne fra 960 -95 på nyere motorer?

Njål Nilssen
01/04/13, 18:41
Det er litt forksjell på oljereturordningen mellom de eldre bensinmotorene (N-serie, opp til 2003) og de mellomgamle motorene (RN). Etter RN kom RNC hvor lite begynner å bli ombyttbart lengre, spesielt på sekserne.

Hva du spør om gjelder så vil Bensintopper og innmat fra RN type bensiner (etter 2003) passe på D5244(X) blokkene, uansett årgang opp til 2008. Veivene vil være ombyttbare med N-serie også, men de nyere er lettere og er å foretrekke. De nyeste Dieselene 2010 og opp har fått ei helt ny blokk og her er heller ikke ting ombyttbart på samme måte lengre.

Såvidt meg bekjent så skal innkorta 960-bunnpanne passe på diesel-blokkene av RN type :) Skal motoren i en FWD eller en RWD Volvo? I RWD volvo skal ikke forksjellen av følgende være av betydning, da man relativt lett kan lage motorfester selv; Motorfestene er noe annerledes på Diesel og RN blokkene enn på N-serien.

Kan hente ut 500hk med hydr. løftere, men noen av de nyere motorene har faktisk ikke hydr. originalt. Volvo gikk bort fra de hydrauliske etterhvert... men skal ikke være noe problem, det de begrenser mest er muligheten for rappe kam-lober og turtall, noe du neppe behøver for ditt mål. Jeg pleier i alle fall på mine egne motorer å gå over til mekanisk. Det er mere forutsigbart, og jeg er villig til å måtta ta opp annet hvert år å sjekke klaringer :) Dessuten pleier jeg å spec'e kammer selv, så mine er sjeldent i nærheten av Volvo sine hva løft og rapphet angår...

Knett
01/04/13, 20:57
Takk for svar. Ble litt klokere :)

Har ikke sett noen oversikt som kobler motorkode mot hydrauliske eller mekaniske løftere. Hvor nye er motorene som kom med mekanisk?

Er ikke så farlig med 960 bunnpanna om den ikke passer. Motoren skal i en RWD (tør nesten ikke si det) Ascona B. :p Men det blir Volvo bakaksling i tillegg til motor. Håper jeg kan bli tilgitt. :)

Njål Nilssen
01/04/13, 22:00
Takk for svar. Ble litt klokere :)

Har ikke sett noen oversikt som kobler motorkode mot hydrauliske eller mekaniske løftere. Hvor nye er motorene som kom med mekanisk?

Er ikke så farlig med 960 bunnpanna om den ikke passer. Motoren skal i en RWD (tør nesten ikke si det) Ascona B. :p Men det blir Volvo bakaksling i tillegg til motor. Håper jeg kan bli tilgitt. :) Gammel Opel er gromt det :) Sikkler på tanken med en Manta A ala hilmersson bare med kompressor-femmer og komposittbladfjærer i understelelt all-baut, selv så :) Har ikke noen oversikt over hvilke som ble levert med mekaniske jeg heller, men Cat-cams selger mek. 32mm bøtter til veldig fair pris... bruker lash-caps til å shimme med :) Bunnpanne kan du lage selv i aluminium, kan sette deg i kontakt med folk som har vannkjærer så blir det lettere å lage "fundamentet" før du sveiser på plåt... Vet ikke hva du har av budsjett, men tørrsump er ingen dum ide... og da blir bånnpanna plutselig en meget lett affære å lage til :) Trenger kun tørrsump pumpe med lense-element, georotorpumpa som sitter rundt veivakselen i framkant av motoren leverer olje så det holder og litt til ;)

Knett
01/04/13, 22:48
Leste nå på et annet forum at Volvo lanserte mekaniske løftere i -99. http://volvospeed.com/vs_forum/topic/153612-b5254tvin-break-what-changed/

Fikk dette karosseriet for vrakpanten, og siden det er todørs kunne jeg ikke si nei. :) Manta A er ikke å forakte. Hilmersson sitt verk er et stykke kunst! Ikke værst den kompressormatede volvofemmeren med vannjet heller. :)

Tar gjerne imot kontaktinfo. :) Aldri feil å ha kontaktinfo til folk med skikkelig utstyr. :) Budsjettet er ganske flytende, men har det ikke travelt med å bli ferdig med prosjektet heller. Hadde jo planer om tørrsump tidligere da jeg skulle bruke C20XE konvertert til turbo, så det er absolutt en mulighet. Forskjellen er at til opeln fant jeg bolt-on kit, nå må jeg få laget på forespørsel.

Knett
02/04/13, 16:40
Pratet med min lokale Volvoforhandler i dag for å høre om det var mulig å kjøpe dieselblokk direkte fra fabrikk, men de solgte kun komplette motorer. De mente dette var fordi blokken var todelt og linjeboret for veivlager, dermed gikk det ikke å bytte veiv? -hørtes rart ut..

Da pratet vi om D5244t4 -05 modell fra V70

Njål Nilssen
02/04/13, 17:04
Pratet med min lokale Volvoforhandler i dag for å høre om det var mulig å kjøpe dieselblokk direkte fra fabrikk, men de solgte kun komplette motorer. De mente dette var fordi blokken var todelt og linjeboret for veivlager, dermed gikk det ikke å bytte veiv? -hørtes rart ut..

Da pratet vi om D5244t4 -05 modell fra V70 Blokka er todelt ja, hvorav den nederste delen fungerer som ett stort lageroverfall, men den har styretapper, det man IKKE kan gjøre er å ta overfallet fra ei blokk å putte over i ei anna da de er levert som linjeborret par :)

Knett
02/04/13, 19:40
Blokka er todelt ja, hvorav den nederste delen fungerer som ett stort lageroverfall, men den har styretapper, det man IKKE kan gjøre er å ta overfallet fra ei blokk å putte over i ei anna da de er levert som linjeborret par :)

Ok, men er det aktuelt å bruke dieselveiva? Får ikke kjøpt løs blokk fra skroten, men om jeg får solgt toppen og brukt veiva så kan jeg godta det. :)

Njål Nilssen
02/04/13, 20:01
Ok, men er det aktuelt å bruke dieselveiva? Får ikke kjøpt løs blokk fra skroten, men om jeg får solgt toppen og brukt veiva så kan jeg godta det. :) Ville brukt bensinerveiva :) 90mm slag er nok so mdet er i utgangspunktet og usikker på hvorvidt harmonikken er med dieselveiv når turtallet bikker 5000. Better safe than sorry :) Om ikke annet kan du få femmerveiva mi om du betaler frakta :)

Njål Nilssen
02/04/13, 20:02
Du må uansett ha andre råder, så hvorfor ikke bare benytte ei veiv som er laga for litt trurtall?

Knett
02/04/13, 21:12
Ville brukt bensinerveiva :) 90mm slag er nok so mdet er i utgangspunktet og usikker på hvorvidt harmonikken er med dieselveiv når turtallet bikker 5000. Better safe than sorry :) Om ikke annet kan du få femmerveiva mi om du betaler frakta :)

Blir ikke vanskelig med frakta fra Andenes til Narvik. :p Hvilken veiv er det?

Edit: Fant ut at dersom jeg går for 2.5L B5254T2 -05 som er rimeligere i innkjøp så er det 93.2 mm slag, likt som på dieseln (D5244T4). Vil da ha en blokk med 83mm boring, men den skal byttes uansett.

Du må uansett ha andre råder, så hvorfor ikke bare benytte ei veiv som er laga for litt trurtall?

Er ikke kjent med veivene i disse motorene. Du pratet om veiv fra nyere bensiner, er det andre veiver som er mer egnet for turtall og holdbar uten å spesialbestille?

Njål Nilssen
02/04/13, 22:40
Blir ikke vanskelig med frakta fra Andenes til Narvik. :p Hvilken veiv er det?

Edit: Fant ut at dersom jeg går for 2.5L B5254T2 -05 som er rimeligere i innkjøp så er det 93.2 mm slag, likt som på dieseln (D5244T4). Vil da ha en blokk med 83mm boring, men den skal byttes uansett.

Er ikke kjent med veivene i disse motorene. Du pratet om veiv fra nyere bensiner, er det andre veiver som er mer egnet for turtall og holdbar uten å spesialbestille? N-veiva jeg har liggende er noe tyngre, men desidert den mest stabile og den som tåler mest pryl. Pleier å anbefale de nyere lettere veivene til det aller meste, men til ekstremaplikasjoner er vel N-veiva å anbefale (så du trenger den strengt talt ikke, men jeg har nå ei slik ei liggende :) 93.2mm slag er ikke noe problem i seg selv, men rådene er smertelig korte som det er i utgangspunktet på disse motorene, og til tross for at Dieselblokka er høyere i deck-hight så skader det ikke med noen mm kortere slag og noen mm lengre råder... med 90mm veiv i dieselblokk er det 159mm lange råder du tenger. Varier litt med stempler osv, da det er endel forskjellige dimensjoner hva komp-høyde angår...hvilke stempelr som sitter i hvilken motor har jeg langt fra full oversikt over... Men like greit å investere i Noen Wisecos, JE eller Wössner osv... så har du en bundel som holder noen "uheldige omstendigheter"...

Knett
02/04/13, 23:19
N-veiva jeg har liggende er noe tyngre, men desidert den mest stabile og den som tåler mest pryl. Pleier å anbefale de nyere lettere veivene til det aller meste, men til ekstremaplikasjoner er vel N-veiva å anbefale (så du trenger den strengt talt ikke, men jeg har nå ei slik ei liggende :) 93.2mm slag er ikke noe problem i seg selv, men rådene er smertelig korte som det er i utgangspunktet på disse motorene, og til tross for at Dieselblokka er høyere i deck-hight så skader det ikke med noen mm kortere slag og noen mm lengre råder... med 90mm veiv i dieselblokk er det 159mm lange råder du tenger. Varier litt med stempler osv, da det er endel forskjellige dimensjoner hva komp-høyde angår...hvilke stempelr som sitter i hvilken motor har jeg langt fra full oversikt over... Men like greit å investere i Noen Wisecos, JE eller Wössner osv... så har du en bundel som holder noen "uheldige omstendigheter"...

Skal du ikke bruke N-veiva selv da? Kan få den plukket opp når som helst. :)
Om jeg bruker den veiva og dieselblokka, så er det kun toppen jeg trenger siden jeg uansett må ha ny bunnpanne, råder, stempel og kammer. :)

Njål Nilssen
03/04/13, 06:17
Skal du ikke bruke N-veiva selv da? Kan få den plukket opp når som helst. :)
Om jeg bruker den veiva og dieselblokka, så er det kun toppen jeg trenger siden jeg uansett må ha ny bunnpanne, råder, stempel og kammer. :) Har ikke bruk for den selv nei :) Bygger på en 6'er for tida og veiva er til overs fra en motor hvor blokka datt ned fra en benk og i et betonggulv så ikke noe jeg tar sjangsen på å bruke... toppen (N-serie) har jeg kappet i biter for å finne ut av hva det er i gods osv...

Knett
03/04/13, 11:14
Det var trist, men jeg skal nok finne arbeid til veiva, så den blir nok ikke overflødig. :) Ble du klokere av å kutte toppen?

Knett
03/04/13, 11:15
En tråd med mye bra info. :)

http://volvospeed.com/vs_forum/topic/135486-revised-n-whiteblock/

Njål Nilssen
03/04/13, 14:56
Det var trist, men jeg skal nok finne arbeid til veiva, så den blir nok ikke overflødig. :) Ble du klokere av å kutte toppen? La os bare si det slik... jeg har fløde nok til 360 sugiser på 24v'n gjennom så trange hull at de fleste ville nektet å tro det... ventilene er 3mm større enn originalt, og hullet 2mm mindre enn originalt :)

Njål Nilssen
03/04/13, 14:59
En tråd med mye bra info. :)

http://volvospeed.com/vs_forum/topic/135486-revised-n-whiteblock/ Jupp :) Men at det skal være bra med 20% større porter har jeg data på som sier er en stor tabbe :)

Knett
03/04/13, 16:27
Jupp :) Men at det skal være bra med 20% større porter har jeg data på som sier er en stor tabbe :)

Åh? Det er vel bare VVT toppene som har større porter, men det er kun på innsugsiden? Og ventilene har fortsatt samme diameter.
Ser det er mye diskusjon rundt dual VVT eller ikke for trimming.

Njål Nilssen
03/04/13, 18:51
Åh? Det er vel bare VVT toppene som har større porter, men det er kun på innsugsiden? Og ventilene har fortsatt samme diameter.
Ser det er mye diskusjon rundt dual VVT eller ikke for trimming. Original port har min CSA på noe som tilsvarer Ø26mm pr 31mm ventil... jeg har noe i området rundt Ø24mm pr. 34mm ventil, og en noget spesiell form på kanalen som i de fleste porteres øyne ville blitt klassifisert som helt feil...

Om det er 20% større areale i flensen de mener, har det mindre betydning for noe som helst...

Hva VVT angår, så er det helt topp om du har ei kapabel motorstyring til å styre de, og gidda til å mappe :) Med feks. litt uoriginale kammer med noe mere durasjon og litt høyere løft feks. så kan du hente tilbake en god slump av bunndraget i off-boost kondisjon ved å avansere kammene noe for å gi økt dynamisk kompresjon for å hjelpe på den (normalt uungåelige) reversflow som skjer når man har litt lengre kammer, samt litt tidligere eksosavgang hjelper til med å gi sårt trengte pulser for å få morro-vifta til å våkne tidligere UTEN å øke overlappet(som ville gjort det med økt temp og suppeforbruk istedet). Holder også drivstofforbruket i sjakk :)

I original utgave og spesielt de med kun VVT på eksos, er det kun i henseende å få opp eksostemp når motoren er kald for å blåse liv i catta så tidlig som mulig... De med dobbel VVT gjør litt av det jeg beskrev :)

Knett
05/04/13, 22:40
Original port har min CSA på noe som tilsvarer Ø26mm pr 31mm ventil... jeg har noe i området rundt Ø24mm pr. 34mm ventil, og en noget spesiell form på kanalen som i de fleste porteres øyne ville blitt klassifisert som helt feil...

Om det er 20% større areale i flensen de mener, har det mindre betydning for noe som helst...

Hva VVT angår, så er det helt topp om du har ei kapabel motorstyring til å styre de, og gidda til å mappe :) Med feks. litt uoriginale kammer med noe mere durasjon og litt høyere løft feks. så kan du hente tilbake en god slump av bunndraget i off-boost kondisjon ved å avansere kammene noe for å gi økt dynamisk kompresjon for å hjelpe på den (normalt uungåelige) reversflow som skjer når man har litt lengre kammer, samt litt tidligere eksosavgang hjelper til med å gi sårt trengte pulser for å få morro-vifta til å våkne tidligere UTEN å øke overlappet(som ville gjort det med økt temp og suppeforbruk istedet). Holder også drivstofforbruket i sjakk :)

I original utgave og spesielt de med kun VVT på eksos, er det kun i henseende å få opp eksostemp når motoren er kald for å blåse liv i catta så tidlig som mulig... De med dobbel VVT gjør litt av det jeg beskrev :)

Kommer til å satse på topp med dobbel VVT, da kan jeg velge om jeg skal bruke den eller ikke. Hadde vært gøy å få det til å fungere på bane. :)

Fant ut at dieselmotorn jeg tenkte å kjøpe har stått i en bil som har vært i en kraftig frontkollisjon, så da blir jeg skeptisk. :/ Noen meninger?

Njål Nilssen
05/04/13, 22:49
Kommer til å satse på topp med dobbel VVT, da kan jeg velge om jeg skal bruke den eller ikke. Hadde vært gøy å få det til å fungere på bane. :)

Fant ut at dieselmotorn jeg tenkte å kjøpe har stått i en bil som har vært i en kraftig frontkollisjon, så da blir jeg skeptisk. :/ Noen meninger? Ville bedt om bilder... hvis blokka er knust, eller noe knekt eller skjevt er det jo lite vits...

Knett
05/04/13, 23:02
Ville bedt om bilder... hvis blokka er knust, eller noe knekt eller skjevt er det jo lite vits...

I følge huggern er alt i orden, men motoren bruker olje og selges derfor som delemotor.

S40sedan
06/04/13, 00:11
Hvorfor stresse me

Knett
06/04/13, 00:51
Hvorfor stresse me

Stresse?

Njål Nilssen
06/04/13, 01:44
Hvorfor stresse me Hva du mener?

Knett
20/04/13, 00:17
Da var to motorer innkjøpt. En B5244T3 (90mm slag på veiv) og en B5254T2 (dual VVT). Pluss at jeg har kjøpt veiva til flyfaen, så da har jeg N og RN veiv med 90 mm slag og RN veiv med 93,2 mm slag. To blokker med 83 mm boring, en topp med dual VVT og en topp med VVT på eksossiden.

Tenker å bruke dual VVT toppen, N veiva og få tak på en dieselblokk. :D

MGP
20/04/13, 16:41
om du har ei RN veiv med 90 slag bruker du jo den i stede for N veiv med 90 slag :)

Foret nettopp ei diesel blokk hær, står i båt hehe, marine.

/MGP

Knett
20/04/13, 22:28
om du har ei RN veiv med 90 slag bruker du jo den i stede for N veiv med 90 slag :)

Foret nettopp ei diesel blokk hær, står i båt hehe, marine.

/MGP

Er så heldig at jeg har luksusen av å kunne velge. :) Noen mener RN veiv er bedre fordi den er lettere, mens andre mener den er svak og at N veiv er å foretrekke. Personlig har jeg ikke hørt om problemer med RN veiv, bare at folk kjører N veiv fordi den er sterkere. Det virker litt bortkastet å kjøre N veiv dersom RN er godt nok.

Kommer til å selge den ene motoren, har en som er interessert i den allerede for å montere i 240 og godkjenne på gate. :)

Njål Nilssen
21/04/13, 11:50
Er så heldig at jeg har luksusen av å kunne velge. :) Noen mener RN veiv er bedre fordi den er lettere, mens andre mener den er svak og at N veiv er å foretrekke. Personlig har jeg ikke hørt om problemer med RN veiv, bare at folk kjører N veiv fordi den er sterkere. Det virker litt bortkastet å kjøre N veiv dersom RN er godt nok.

Kommer til å selge den ene motoren, har en som er interessert i den allerede for å montere i 240 og godkjenne på gate. :)

Hvis du fikk tak i RN 90 veiv hvorfor kjøpte du min da engentlig?

Knett
21/04/13, 16:19
Hvis du fikk tak i RN 90 veiv hvorfor kjøpte du min da engentlig?

Visste ikke at jeg kom til å få tak på både dobbel VVT og 90 veiv. Kunne egentlig ikke falt meg inn å kjøpe to RN motorer, men det var så billig at da slo jeg til. :)

Edit: Og siden du anbefalte N veiva pga. styrke så tenkte jeg at det var bedre å satse på. :)

Njål Nilssen
21/04/13, 18:23
Visste ikke at jeg kom til å få tak på både dobbel VVT og 90 veiv. Kunne egentlig ikke falt meg inn å kjøpe to RN motorer, men det var så billig at da slo jeg til. :)

Edit: Og siden du anbefalte N veiva pga. styrke så tenkte jeg at det var bedre å satse på. :) Like greit med N hvis man ikke får tak RN ;) Som jeg sa er den sterkere, men at du egentlig ikke hadde behov for den styrken... og har ikke sett noen laddetrykkglade svensker knerte den heller selv med over 1000hk over vel så det på høykomp E85 osv... til normale oppsett er nok RN veiva å anbefale. Jeg hadde jo tilfeldigvis ei 90 veiv liggende så siden du trengte ei så fikk du den jo til symbolsk sum. hadde det stått ei RN veiv i denne motoren jeg har stående i stua med sundskjært topp, så hadde du hatt to RN 90 veiver nå ;)

MGP
21/04/13, 18:50

RN veiv svak? har holdt i flere år i leifs 1100hk motor og 3.3bar, og ulf's sin motor på 1500hk + og 3.6bar så tviler på du knekker den med d første :)

Micke har over 1000hk på 93.2 slags veiva også, holder som bare d, har faktisk til gode og se noen som helst vitblokk veiv knekke :)

/MGP

Knett
21/04/13, 21:18
Like greit med N hvis man ikke får tak RN ;) Som jeg sa er den sterkere, men at du egentlig ikke hadde behov for den styrken... og har ikke sett noen laddetrykkglade svensker knerte den heller selv med over 1000hk over vel så det på høykomp E85 osv... til normale oppsett er nok RN veiva å anbefale. Jeg hadde jo tilfeldigvis ei 90 veiv liggende så siden du trengte ei så fikk du den jo til symbolsk sum. hadde det stått ei RN veiv i denne motoren jeg har stående i stua med sundskjært topp, så hadde du hatt to RN 90 veiver nå ;)

Da har jeg et luksusproblem. :p Høres ut som jeg like godt kan kjøre RN da. :) Har ikke så mye peiling på disse her, så baserer meg på det som står på forum og dere skriver. :)

Har ei veiv til overs uansett, får se hvilken det blir etter svigerbror velger til 240'en. :)

Knett
21/04/13, 21:29
RN veiv svak? har holdt i flere år i leifs 1100hk motor og 3.3bar, og ulf's sin motor på 1500hk + og 3.6bar så tviler på du knekker den med d første :)

Micke har over 1000hk på 93.2 slags veiva også, holder som bare d, har faktisk til gode og se noen som helst vitblokk veiv knekke :)

/MGP

Svak var vel dårlig valg av ord. :p

Har de gutta her prosjekttråd? :)

Njål Nilssen
21/04/13, 22:57

/MGP Ser man bort fra sylinderne (som du jo vet finnes kur for) så er det vel en av de sterksete bunndelene man kan oppdrive...

MGP
22/04/13, 21:10
Ja med fast gördel og sykt sterke veiver så blir d sterke saker bare man får trixa litt med foringene hehe :)

Knett, søk på sävarturbo.se gidder ikke linke alle trådene

/MGP

Knett
19/06/13, 21:15
Fått dieselmotoren hjem. Selges i deler. :)
Gleder meg til å få bensinerne på gården, så jeg får skrudd litt. :) Spent på hvor bra de passer over hverandre. :)

D5244TX
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1422.jpg (http://s164.photobucket.com/user/Knett1/media/IMG_0730.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1423.jpg (http://s164.photobucket.com/user/Knett1/media/IMG_0729.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1424.jpg (http://s164.photobucket.com/user/Knett1/media/IMG_0728.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/1425.jpg (http://s164.photobucket.com/user/Knett1/media/IMG_0727.jpg.html)

Njål Nilssen
21/06/13, 22:35
RN bensintopper skal passe rett på såvidt meg bekjent :)

Knett
23/06/13, 18:01
RN bensintopper skal passe rett på såvidt meg bekjent :)

Satser på det. :) Men har forberedt meg mentalt på at det kan være noe tilpasning rundt om. :p

Torsen67
15/07/13, 21:24
Litt artig prosjekt. Kommet noe videre?

Knett
11/08/13, 22:16
Holder på å isolere garasjen utvendig og bygger ny terrasse og bytter rekkverk. Så tror ikke det blir skrudd noe før vinteren. :/