PDA

Vis full versjon : v70 2001 2.0turbo oljetrykk feilmelding



Rallyket
31/03/13, 12:26
Heisann
Så kom vel egentlig dagen jeg ventet på men kansje ikke håpet skulle komme.
Begynte i går ettermiddag, kjørte bilen litt hardt og så kommer feilmeldingen "Inget Oljetrykk Stanna Omgående".
Feilmeldingen var der ikke konstant men kom av og til. Så jeg kjørte og stoppa bilen for så og starte den igjen, så var feilmeldingen vekk.
Kikka litt under panseret og kunne ikke finne noe lekkasjer og bilen hadde nok olje.
Bilen sto stille i mange timer før jeg tok en rolig kjøretur, etter litt så kom feilmeldingen opp igjen og jeg stoppa bilen igjen. Feilmeldinga kom og gikk men etterhvert så forsvant den helt, kjørte bilen hjem for utifra lyder i motorrommet så høres det jo ut som om den snart tar kvelden. Kjørte inn i gården for å parkere satt bilen i park uten å stoppe den helt, så hørte jeg en ulyd utenifra. Åpna så opp døra for så å høre at bensinmotoren min hørtes ut som en dieselmotor.
Prata litt med en kompis og det kan vel høres ut som rådene\rådelagrene og oljepumpa har tatt kvelden ?

Jakke
01/04/13, 08:33
Vet at på min Passat (se sig) så røyk oljepumpa, og da hadde jeg KUN trykk over 3000rpm. Jeg visste jo ikke dette, og drepte turbo og etterhvert toppakning.

Så du kan jo se om det er turtallsavhengig. På Passaten har jeg en mistanke om at mutteren på hjulet på oljepumpa ikke var strammet eller hadde skive med låsetapp på, så mutteren skrudde seg løs.

aarnes
01/04/13, 20:35
http://forum.vccn.no/showthread.php?50078-Oljelampe-lyser&highlight=olje

Rallyket
10/04/13, 12:50
Oppdatering:
Det hele løste seg ved å bytte olje og oljefilter.
Tappet først ut olja og bytta filter, fylte på ny olje,kjørte bilen på tomgang i 15\20min med litt smågassing, tappet olja igjen og bytta filter på nytt og har nå kjørt 5-6mil uten noe som helst anntydning til feilmelding eller feil generelt sett.
Olja var kullsvart begge gangene med litt partikler, så tenkte jeg skulle få ta en motor flush for å få rensa litt opp.

Simen Leira
10/04/13, 12:58
om det skjer igjen så er det garantert sila som sitter i bunnpanna , denne tetter seg da motoren får litt motstand fordi da suger den opp koks og annet drit opp i sila , men da motoren ikke har noe motstand blir feilmeldinga borte igjen og motoren virker vanlig