Vis full versjon : et43 på 740, hvordan spacer?
jeg har R felger 18" med et43 til min 740, lurer på hvordan spacere jeg kan bruke, bilen er senka sånn passe normalt ;) vil ha hjula så langt ut som,mulig uten at det subber.
25mm forran å bak som gjelder?
tips?
ellingsøyern
30/03/13, 23:22
det er vel 25mm som blir brukt på r-felger uten å sei dette sikkert, men vær oppmerksom på at bakakselen drar seg mot passasjer siden når du senker den å ikkje har justerbart stag
det er jeg klar over, derfor har jeg justertbart ;)
men mener jeg har hørt man kan bruke 30 mm bak? :confused:
Kan godt bruke 30mm. Kan bruke 40mm også om du vil:p Kommer helt ann på hvordan passform du er ute etter og hvor smale dekk du skal kjøre med. Er du villig til å kappe litt i skjermkanten bak kan du få de til å sitte perfekt.
Jeg kjørere med 8,5" brede felger med 215/40-18 dim og ET 15 forran og bak. Relativt pysete passform, og har fortsatt god plass, selv med litt lavere enn vanlig senkesett høyde. Med en 20mm spacer vil du ende på ET 23 som er så og si orginalt.
Med en 30mm spacer vil du ende opp på ET 13. Det samme ET som Super DTM felgene har. De subber i skjermkanten bak og litt i plast innerskjermen forran med 225/40-18 dim. Dette løser seg nok om man går ned til 215 bredde. Dette er da med senkesett.
Da har du noe å gå etter.
hmm, etter min oppfatning vil 25 forran og 30 bak være kurant i forhold til kjørbarhet? har 225/40
ikke lyst til å kappe noe skjermer ;)
Ja det er bare å prøve. Tror kanskje jeg ville prøvd med på 25mm forran og bak jeg da allså for å være sikker. Som sagt du vil du ende på ET 13 bak. Og med den dekkdimmen tror jeg du vil få problemer bak om du ikke vil kappe.
Kan være du løser det med et justerbart panhardstag om det er nok å hente på det.
da går jeg får 25 mm tror jeg, har justerbart panhard:) takk for svar! :D
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.