PDA

Vis full versjon : Utfordringer med TDI !



HAS
29/03/13, 20:57
Er det slik at bunnpanna må av for å få av oljepumpa? Er bunnpanna skrudd fast bak svinghjulet også?
Tenkte å sjekke med vadis men får bare opp feilmelding om at "cant find id with value (tall og bokstaver), contact vadis administrator". Noen som har peil på hva som er feil?

Takk for svar. God påske :)

Ola Hagen
29/03/13, 22:04
Det skal da vel være mulig å løsna bunnpanna uten å ta ut girkassa, mener jeg. Noen grunn til hvorfor du skal ta opp olje pumpa?

HAS
29/03/13, 23:21
Oljelampa begynte å lyse. Har en mistanke om at kanskje overtrykksventilen står i åpen stilling. Har prøvd å få av bunnpanna i kveld men den sitter fast på siden mot svinghjulet.

Svirre
30/03/13, 03:19
Bare for å spørre; sjekka oljenivået? :p Og evt. om det kan ligge noe drit på føleren evt. om den er defekt?

brynna
30/03/13, 06:35
Er det slik at bunnpanna må av for å få av oljepumpa? Er bunnpanna skrudd fast bak svinghjulet også?
Tenkte å sjekke med vadis men får bare opp feilmelding om at "cant find id with value (tall og bokstaver), contact vadis administrator". Noen som har peil på hva som er feil?

Takk for svar. God påske :)

Er nok slik du tror ja. Drei svinghjul til en bestemt posisjon så kommer skruene frem. Lita skralle med forlenger er verktøyet.

På VW må også kamrem og nederste remhjul demonteres
.
Når du først har demontert bør du skifte ut pakningen til oljepumpa. Den originale er sannsynlig av papir og har ofte gitt lekkasjer. Ny pakning er av metall og skal visst være evigvarende.

Sleng med tettering i veivaksling registersiden også

OBS. Info gitt over er fra VW caravelle T4. (tilnærmet identisk motor)

JP_Ra©ingTeam
30/03/13, 12:40
det som er skrevet over her er Korket, Olje pickup er skrudd fast fra innsiden, så bunnpanna MÅ ned før du kommer til Oljepumpa
trenger ikke å ta ned girkasse osv.. Men kreves spesial verktøy for å løsne bolten til Reimhjulet., ( HUSK å bytt bolten da det er en strekk bolt)
Om interesse har jeg liggende Original verktøy for demontering av Reimhjulet :)

Svirre
30/03/13, 12:55
det som er skrevet over her er Korket, Olje pickup er skrudd fast fra innsiden, så bunnpanna MÅ ned før du kommer til Oljepumpa
trenger ikke å ta ned girkasse osv.. Men kreves spesial verktøy for å løsne bolten til Reimhjulet., ( HUSK å bytt bolten da det er en strekk bolt)
Om interesse har jeg liggende Original verktøy for demontering av Reimhjulet :)

Da tenker du på stoppringen som låser seg mot viftebraketten og den spesialnøkkelen med 27mm? Ser at trådstarter bor i Sel, noen Volvo(bilia) verksted i nærheten der? Fikk låne med det settet fra Hønefoss her. Liggi på lagret siden 1997 og blitt bruk 1 gang :p

brynna
30/03/13, 20:35
det som er skrevet over her er Korket, Olje pickup er skrudd fast fra innsiden, så bunnpanna MÅ ned før du kommer til Oljepumpa
trenger ikke å ta ned girkasse osv.. Men kreves spesial verktøy for å løsne bolten til Reimhjulet., ( HUSK å bytt bolten da det er en strekk bolt)
Om interesse har jeg liggende Original verktøy for demontering av Reimhjulet :)

Hvor i min tekst står det at bunnpanna ikke må ned??? Og hvor står det at girkasse må ned???

Les tekst før du går i strupen på folk.

Jeg har demontert bunnpanne register og oljepumper på flere VAG TDI diesel så jeg tror nok jeg vet hva jeg snakker om her.

Skjerpings:mad:

kenar
30/03/13, 22:07
Er nok slik du tror ja. Drei svinghjul til en bestemt posisjon så kommer skruene frem. Lita skralle med forlenger er verktøyet.

På VW må også kamrem og nederste remhjul demonteres
.
Når du først har demontert bør du skifte ut pakningen til oljepumpa. Den originale er sannsynlig av papir og har ofte gitt lekkasjer. Ny pakning er av metall og skal visst være evigvarende.

Sleng med tettering i veivaksling registersiden også

OBS. Info gitt over er fra VW caravelle T4. (tilnærmet identisk motor)

stemmer med det du sier, men samtidig kan du legge med at man bør time dieselpumpa opp igjen etter demontering av reg reim.

HAS
31/03/13, 22:35
Takk for svar! Skal skru litt i morra. Litt for fyllesjuk i dag :)
Noen som veit hva som skjer vist veiva blir dratt rundt feil vei? Står flere steder at det ikke må gjøres.

mrstfu
01/04/13, 01:27
Hvor i min tekst står det at bunnpanna ikke må ned??? Og hvor står det at girkasse må ned???

Les tekst før du går i strupen på folk.

Jeg har demontert bunnpanne register og oljepumper på flere VAG TDI diesel så jeg tror nok jeg vet hva jeg snakker om her.

Skjerpings:mad:


Ro ned hormonene, han bekreftet kun det du sa.

brynna
01/04/13, 07:27
Ro ned hormonene, han bekreftet kun det du sa.

Hormonene er rolige. Men at det jeg skriver blir betegnet som Korket synes jeg ikke om.

Kan vel være en skrivefeil... eller

JP_Ra©ingTeam
01/04/13, 10:09
Hormonene er rolige. Men at det jeg skriver blir betegnet som Korket synes jeg ikke om.

Kan vel være en skrivefeil... eller

haha! ja du virker jo litt Korket nå :P

bytter du ut e K med en R, så blir det Rett :) Nemlig korrekt :-)

brynna
01/04/13, 13:55
haha! ja du virker jo litt Korket nå :P

bytter du ut e K med en R, så blir det Rett :) Nemlig korrekt :-)

ja ja;);)

mrstfu
01/04/13, 14:42
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/42.jpg