PDA

Vis full versjon : dyser åpner ikke !!



P.O.J Racing
27/03/13, 13:47
Hei

Har satt i gang et prosjekt med og setta inn en b234f i en volvo 240, modell på motoren vet jeg ikke men ledningsnettet som jeg bruker kommer i fra en 745 90 mod.

Har kobla alle kontakter som jeg tokk fra værandre når jeg tokk ut nettet, og satt de på rikting plass på den andre motoren, men har det problemet at dysene ikke åpner, (har tening på pluggene) satt på ny føler som sitter på sving hjulet, og prøv 3 forskelige sett med hjerner ?? hvorfor åpner ikke dysene seg ?? noen som har et tips til hva jeg bør sjekke/ bytte ??

Mvh Phillip

medbakhjulstrekk
31/03/13, 14:57
Du får en hjelper til å forsøke start, så måler du om det kommer spenning til dysene. Bruker du vanlig analogt voltmeter bør det registrere en tenningspuls. Dersom du har spenning på alle dyser så henger de,mao må de renses. Dette gjøres ved et bilelektrisk verksted feks. Dersom ingen spenning må du sjekke nærmest mulig giver som skal gi beskjed til ecu/bensinhjerne om å sende puls. Dersom det er konstatert manglende spenning kan du lete deg bakover langs ledning til den sensor som skal gi beskjed om innsprøytning (antagelig den som registrerer at motor roterer).

Jan turbo
31/03/13, 16:17
Hva slags nummer er på de hjernene du har prøvd?????